TW
0

Una barreja d'expectació i curiositat, i els habituals retards a Rodalies reberen ahir el primer AVE procedent de Madrid a l'estació barcelonina de Sants, dotze anys després de l'inici de les obres.Mentrestant, el president de la Generalitat, José Montilla, assegurava ahir que la Generalitat ha fet arribar ja «per escrit» al Govern de l'Estat la petició del Parlament, que insta a canviar el traçat previst per a l'AVE pel centre de Barcelona.

Passades les 8.30 hores, una legió de periodistes es congregava a l'andana número quatre de l'estació de Sants per entrevistar els passatgers del primer tren procedent de Madrid-Atocha, que arribà cinc minuts abans del previst.D'entre els 170 passatgers que portava el comboi resultava difícil trobar viatgers que no fossin membres de mitjans de comunicació o personal d'Adif.Tot eren lloances, tant per part dels responsables d'Adif com pels altres viatgers, que deixaren de ser els protagonistes quan una vintena de sindicalistes de la CGT desplegaren una gran pancarta amb la frase «Menys AVE i més trens de rodalies i regionals».

Els manifestants criticaven la «inversió astronòmica que s'ha fet per a la nova línia d'alta velocitat i que només beneficiarà una petita part de la societat», segons Juan Ramón Ferrandis, coordinador de CGT de Catalunya a Renfe operadora.

I és que el primer dia de funcionament de l'AVE els no tan nous trens de Rodalies no se salvaren de més demores: a la línia 2, retards de trenta minuts per un tren avariat i a les línies 3 i 4, de quinze minuts per les obres nocturnes que es duen a terme a Sants.Per això, alguns viatgers que havien d'agafar l'AVE perderen el tren i hagueren de ser recol·locats en altres combois per poder arribar a Madrid.