El GOB recorrerà als tribunals per impedir les obres a ses Fontanelles
El GOB no descarta l'ús de la via judicial per evitar la destrucció de ses Fontanelles, el darrer cartutx legal que li queda al grup ecologista si vol defensar la protecció d'aquesta zona humida, la darrera albufera de Palma.
Els prínceps inauguren el nou edifici del centre Sant Joan de Déu
Els prínceps d'Astúries inauguraren ahir el nou edifici de l'hospital Sant Joan de Déu de Palma.Quan eren les dotze del migdia, el president del Govern, Francesc Antich, rebé Felip i Letícia a l'entrada del centre. Els prínceps saludaren totes les autoritats que els esperaven, juntament amb un centenar de curiosos que s'hi havien acostat per veure la cerimònia, alguns dels quals cridaven coses com ara «'Felipe, guapo!».Una vegada que els prínceps eren dins del centre, el director gerent del centre, el doctor Joan Carulla, els explicà mitjançant una maqueta detalls de l'ampliació. Seguidament, Felip, Letízia i les autoritats recorregueren la zona de rehabilitació, que disposa de l'única piscina d'hidroteràpia de Mallorca destinada a tasques de rehabilitació, el gimnàs, la sala per als pacients amb danys cerebrals i les sales d'intervencions.
El PP canvià el projecte del metro i eliminà mesures contra la pluja
El Govern del PP, encapçalat per Jaume Matas, aprovà una modificació del projecte de construcció del metro al seu pas per la gran via Asima que eliminava de la proposta inicial mesures d'evacuació de l'aigua i drenatges per fer front a les pluges. El conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, atacà ahir durament la seva antecessora, Mabel Cabrer, a qui va retreure que «es dedica a acusar en comptes d'assumir la seva responsabilitat amb valentia i que no doni mostres de prepotència cega». El Govern no descarta la via judicial perquè s'aclareixin tots els fets. Ahir se sabé que la inundació dels passats dies afecta el sostre d'un túnel del metro al carrer Jacint Verdaguer.
Ibarretxe fixa el 25 d'octubre de 2008 com a data per al seu referèndum
El 25 d'octubre de 2008. Aquesta és la data elegida pel lehendakari Juan José Ibarretxe per celebrar o bé el referèndum per ratificar l'acord assolit amb el Govern d'Espanya, que com a requisit indispensable haurà de garantir el respecte a la voluntat de la societat basca i el reconeixement de «un Estat espanyol plurinacional»; o bé una consulta popular no vinculant sobre el futur polític d'Euskadi.