Notícies del dia 28 de novembre de 2006
Illes Balears / Balears

Balears

Matas es desvincula de la detenció de Massot i recorda que PSIB i UM feren batle Hidalgo

El president del Govern, Jaume Matas, comparegué just després de coneixer-se la detenció del batle d'Andratx, Eugenio Hidalgo (PP), i del director general d'Ordenació del Territori, Jaume Massot, per anunciar la seva destitució dels càrrecs públics i la seva desvinculació del PP. Matas aprofità per repartir culpes a PSOE i a UM, que també havien governat amb Hidalgo, i per remarcar que la detenció de Massot no té res a veure amb la seva actuació al Govern.

Quim Torres

Eugenio Hidalgo, batle d'Andratx, va sortir emmanillat de la casa consistorial, després que la Guàrdia Civil realitzàs el primer escorcoll.

Balears

Cop a la corrupció

En una operació anticorrupció que ha rebut el nom de Vora Mar, el jutge d'Instrucció número 12 de Palma, Àlvaro de la Torre, ordenà la detenció ahir dematí del director general d'Ordenació del Territori del Govern balear, Jaume Massot, de 61 anys; i del batle d'Andratx, Eugenio Hidalgo (PP), de 56, acusats de presumptes delictes de prevaricació, falsedat documental, blanqueig de capitals, suborn i tràfic d'influències. A petició del fiscal anticorrupció, Joan Carrau, també va ser detingut el zelador d'obres, Jaume Gibert, a qui s'atribueixen els mateixos delictes que els anteriors. També foren imputades tres persones més: la dona de Gibert, Antònia Garí; l'arquitecte Miquel Arenas, i el cap d'Urbanisme del Consistori, que romanen als seus domicilis a l'espera de prestar declaració avui. Fonts de la investigació asseguraren a Diari de Balears que en el decurs de l'operatiu podrien resultar imputades per diferents delictes una vintena de persones. Cinquanta guàrdies civils es desplegaren des de primera hora del matí a l'Ajuntament d'Andratx i després escorcollaren despatxos, oficines, la direcció general i habitatges particulars dels implicats tant a Palma com a Andratx. En l'operació també hi participaren funcionaris de l'Agència Tributària, alguns d'ells tècnics informàtics que cercaven qualsevol element que pugui servir de prova en el cas.

dBalears

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Antoni Marimon

Opinió

Escissions

Antoni Marimon

Lluís Maicas

Opinió

Quadern de viatge

Lluís Maicas