Iberia sanciona 59 empleats pel caos de l'aeroport del Prat el juliol

Els sindicats recorreran perquè s'estudiï la situació personal de cada un

TW
0

Iberia ha decidit sancionar un total de 59 empleats amb «falta molt greu» després de determinar amb una investigació interna les responsabilitats de la vaga del seu personal d'handling -assistència en terra a avions i a passatgers- que va dur el caos a l'aeroport de Barcelona-El Prat, van confirmar fonts de l'aerolínia. Les sancions per a aquests empleats suposen la suspensió d'ocupació i de sou. Depenent de la implicació de cada treballador, la sanció variarà «des dels 16 dies fins als 60 dies, les més greus». Les conclusions de la investigació interna arriben quatre mesos després que s'obrís. L'aerolínia de bandera castiga així els treballadors que van participar en el bloqueig de les pistes. Per a Iberia, les accions del seu personal d'handling «van suposar a més d'una pertorbació de l'ordre públic, un greu perjudici per a molts dels clients» de la companyia.

Per la seva part, els sindicats han demanat la mediació de l'Administració amb l'objectiu de recórrer aquestes sancions i que es tingui en compte la condició personal de cada treballador a la seva actuació a la vaga. La vaga es va produir sense previ avís i els treballadors d'handling van envair les tres pistes de l'aeròdrom de Barcelona, per impedir la sortida o l'aterratge d'avions, en protesta per les noves adjudicacions de llicències d'handling fetes públiques per AENA la setmana passada. L'aerolínia de bandera perdia la seva llicència al Prat per deixar pas a tres nous operadors -Flightcare (FCC), Globalia i Newco (Spanair)-. Encara es desconeix si aquesta sanció repercutirà en el traspàs dels treballadors d'una companyia a una altra quan es realitzi el canvi d'operador d'handling a l'aeròdrom barceloní.