Tornen els mallorquins supervivents de Phi Phi
Maria Antònia Puigrós i Antoni Martín arribaren ahir a Palma sense res però han tingut la sort de poder contar-ho. Es casaren dia 11 a Porto Cristo i dos dies després partiren de viatge de noces a l'illa de Phi Phi (Tailàndia) i han sobreviscut al sisme submarí que s'ha cobrat més de 100.000 vides. En arribar a Son Sant Joan, la parella explicà als periodistes el drama que ha viscut i denunciaren que si el Govern de la zona hagués avisat «potser no hi hauria tants de morts».
Bloquejades dues granges a Mallorca en ser detectat clenbuterol a vedells
La Conselleria d'Agricultura ordenà ahir a la Guàrdia Civil la immobilització «cautelar» de dues granges de Mallorca dedicades a l'engreixament de vacú en haver detectat clenbuterol en dos vedells. Aquesta hormona prohibida serveix per fer engreixar de manera artificial i ràpida el vacú i donar-li un aspecte més saludable a primera vista. Tanmateix el consum d'aquesta carn pot tenir greus conseqüències per a les persones. La decisió respon a les anàlisis efectuades els passats mesos d'octubre i novembre. Ara hauran de ser laboratoris de Madrid els que ratifiquin la detecció de l'hormona. El Govern tranquil·litzà els consumidors i digué que no han de prendre mesures especials.
Clam per la llengua a la festa de l'Estendard
La manifestació convocada per la Plataforma 31 de Desembre esdevingué ahir un clam en defensa de la llengua i del territori de Mallorca. La festa reivindicativa s'allargà durant hores i tan sols quedà deslluïda per una càrrega policíaca contra un grup de «red skins» i un intercanvi d'insults entre edils i part dels manifestants. Unes 600 persones, segons les Forces de Seguretat de l'Estat, i unes 4.000, segons els organitzadors, rememoraren ahir l'entrada a Ciutat de les tropes de Jaume I.