Un xofer mor esclafat a Santa Ponça per 10 tones de canonades
El conductor del camió Miquel Maria Arbona Niell, de 36 anys, va morir ahir esclafat molt a prop de la rotonda de Santa Ponça quan anava a descarregar el vehicle i deu tones de canonades li caigueren damunt. Només feia tres dies que aquest treballador prestava els seus serveis a l'empresa Grúas Arbona de Sóller. L'operari havia recollit la càrrega del port de Palma i la transportava a la zona de provisió de les obres de prolongació de l'autovia de Palmanova. Quan desenganxava les cingles que subjectaven les canonades al tràiler, la meitat de la càrrega li caigué damunt i el matà.
Madrid trenca el Conveni de Carreteres i no garanteix doblers per a la falca verda
La ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, anuncià ahir el trencament del Conveni de Carreteres entre el Govern central i l'Executiu Matas. Àlvarez es basa en un informe d'Advocacia de l'Estat que veu «incompliments» del Consolat, ja que des de Balears s'haurien licitat i començat obres sense consensuar-ho amb Madrid i a un preu superior al pactat. D'altra banda, el Ministeri de Medi Ambient ha deixat a l'aire el finançament de la falca verda de Palma perquè «no s'ha aportat la documentació necessària». Per un altre costat, a Brussel·les, ERC i les plataformes antiautovia denunciaren a la Comissió Europea que els projectes de Matas «vulneren» directrius de la Unió.
Entren en funcionament els nous aparcaments de via Roma amb 425 places
La batlessa de Palma, Catalina Cirer, inaugurà ahir el segon aparcament subterrani de via Roma, situat davall la plaça del Tub i al qual s'accedeix des de la plaça Llorenç Cerdà. Aquesta infraestructura tindrà una capacitat de 425 vehicles, dels quals 276 seran d'ús públic, 149 per a residents i 12 per a persones amb mobilitat reduïda.
Cartes al director