Notícies del dia 25 de juliol de 2004
Illes Balears / Balears

Balears

La Platja de Palma amenaça amb la segregació municipal

L'Associació Hotelera de la Platja de Palma amenaça Cort d'impulsar una plataforma que demani la independència de la zona. Segons el president de l'entitat, Jordi Cabrer, o bé l'Ajuntament soluciona els problemes de brutor, inseguretat, renou i infraestructures bàsiques, o bé «haurem de pensar en una segregació» o en una «autonomia municipal». Han estat els veïns els qui han proposat la iniciativa als hotelers, «perquè els problemes s'eternitzen». Cabrer entén que la Platja de Palma és un «gran negoci» per a Cort i, just per això, hauria de tenir més cura en el manteniment. En aquest sentit, indica que «ara tenim l'oportunitat d'arreglar els desastres que es cometeren fa quaranta anys».

Bartomeu Picornell

Balears

El nou Estatut establirà que les Balears són una «nacionalitat»

La reforma de l'Estatut que impulsarà, a partir del mes de novembre, el Govern de Jaume Matas establirà que les Balears són una «nacionalitat». Aquesta és la sorpresa principal que prepara l'Executiu, després que el terme «nacionalitat» fos rebutjat pel PP i pel PSOE en la modificació del 1998. El president Matas pensa que la introducció o no del terme «nacionalitat històrica» no té tampoc gens de transcendència des del punt de vista pràctic, i acceptarà la seva inclusió en la reforma per aconseguir el suport de la resta de partits. El Govern, a més, pretén introduir una doble llista en les eleccions -al Parlament i als consells-, la policia autonòmica i la dissolució de la Cambra.

J.M.

Illes Balears / Cultura
Letizia riu amb la reina Sofia a bord del Somni.

Cultura

Letizia, a Mallorca

Letizia Ortiz, la princesa d'Astúries, es va convertir ahir al matí en la gran protagonista de la segona jornada de la desena edició de la regata Breitling. Letizia va arribar a Palma divendres passat a la nit. El seu marit, el príncep Felip, ho va fer el mateix dia però al matí, per posar-se al comandament de la canya deCAM, el veler que patroneja. Si la reina Sofia divendres va protagonitzar les imatges més entranyables i simpàtiques en aparèixer amb els seus cinc néts pel camp de regates a bord de la llanxa Somni, en aquesta ocasió la sorpresa va ser l'aparició de Letizia Ortiz, Iñaki Urdangarín i Jaime de Marichalar.

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Opinió / Opinió
Bartomeu Picornell

Opinió

Turistes i residents

Bartomeu Picornell

Miquel Piris

Opinió

Anar de putes

Miquel Piris

Opinió / Cartes al director