Peter Tschirky: 'Mallorca està malalta turísticament però es pot salvar sent competents'

El conseller delegat de la companyia Arabella Hoteles

TW
0

S.C. Palma.
El conseller delegat d'Arabella Hoteles i d'Inversiones de España SA, Peter Tschirky, afirmà en el seu discurs pronunciat en la festa d'estiu de l'Arabella Sheraton Golf Hotel Son Vida que «Mallorca està malalta en termes turístics però es pot salvar sent competents».

Quant al debat sobre el model turístic, el conseller delegat d'Arabella Hoteles precisà que «tots els diferents productes i serveis que es troben a Mallorca poden formar part d'un model turístic» i advocà per potenciar el diàleg.

Tschirky digué que «Mallorca ha deixat de ser l'illa que durant tants anys fou. Podríem comparar aquesta Mallorca del passat amb una mena de vaca daurada que, gairebé sense necessitat de ser alimentada, era capaç de deixar-se munyir dia i nit».

«Durant bastant temps els índexs d'ocupació o la desocupació no ens causaven preocupació», assenyalà, i afegí que «tots els engranatges de la nostra principal font d'ingressos, el turisme, funcionaven com si estiguessin acabats d'engreixar».

Per Tschirky, «Mallorca és l'illa més encantadora d'Europa perquè té tot el que el cor d'un turista pot desitjar: un paisatge bonic, bones carreteres, la millor assistència mèdica, hotels i restaurants, un aeroport que moltes grans ciutats voldrien per a elles».

Tanmateix comentà que «encara que a primera vista aparenta estar sana, ens estam adonant, especialment en el sector turístic, que Mallorca comença a estar malalta» i puntualitzà que «els símptomes no són d'origen orgànic, sinó psíquic».

Explicà el seu diagnòstic apuntant que, «en analitzar la nostra situació econòmica, de vegades ens falten les expressions clares i definitives» i suggerí que «posem la independència de criteri per sobre de les nostres emocions personals».

«El canvi que hem de començar a introduir és un canvi humà, ja que la motivació de les persones serà en el futur un èxit més important que el mateix capital», digué.

«Avui en dia es fa difícil triomfar dins d'un marc global en l'àmbit econòmic», digué i afegí que «importen molt menys la disciplina i l'ordre, i molt més la creativitat, la independència de criteri, la flexibilitat i l'eficàcia. En altres paraules, ser competitius», afirmà Tschirky.