Víctor Manuel: «Em rebel·la la desigualtat d'oportunitats per haver nascut en un lloc o altre»

El compositor i intèrpret Víctor Manuel.

TW
0

NURIA ABAD. Palma.
Les veus del matrimoni format per Víctor Manuel i per Ana Belén es tornaran a escoltar dimarts a l'estadi Lluís Sitjar. Igual que en totes les seves gires, el duet inclourà en aquest concert cançons dels seus nous treballs, com també temes de tota la vida. El recital començarà a les 22.30 hores i ja se'n poden comprar les entrades als llocs de venda habituals. Víctor i Ana tenen nombrosos seguidors a l'Illa i el repte d'omplir l'estadi. Quan vingueren a Palma per participar en la gira El gusto es nuestro, amb Miguel Ríos i amb Joan Manuel Serrat, aconseguiren un èxit inaudit: rebentar la plaça de Toros dos dies seguits.

-L'experiència diu que no s'ha d'enviar el piròman a apagar el foc; que no hem de dependre del gendarme americà perquè defensi aquesta civilització, perquè veim que el que fonamentalment defensa són els seus interessos. -M'importen unes coses més que unes altres. Em continuen movent l'amor, la solidaritat. Em rebel·la la desigualtat d'oportunitats pel fet d'haver nascut en un lloc o en un altre, en una família o en la de davant. -Molt bona, David en sap molt i, tot i ser molt suau, té mà de ferro a l'estudi d'enregistrament i és molt rigorós. -Aquesta professió continuarà existint mentre hi hagi gent que vulgui escriure cançons. Una altra cosa és que en l'aspecte conjuntural no se sàpiga com abordar temes com ara la pirateria. Això significa, a mig termini, precarietat i sortides difícils per als qui comencen. De moment no es respecta el dret de propietat intel·lectual, però després sorgiran més problemes.

-El vostre darrer disc, «El perro del garaje», és el vostre àlbum menys introspectiu i més reivindicatiu.
-Bé, basta escoltar-ne Ustedes no me recuerdan o La doble muerte de Juan Diego per assentir que és un treball que parla sobretot dels altres i ben poc de mi. Sempre m'influeix el que passa al meu voltant i, els dos darrers anys, el panorama internacional i l'estatal han estat molt agitats. Aquesta agitació es percep en les cançons.

-Deis que «des dels atemptats, el món viu una transformació pitjor, cap enrere». N'entreveis cap solució immediata?
-Què li importa de ver, a Víctor Manuel? Què el commou o exaspera?
-Com ha estat l'experiència de treballar amb el vostre fill en la producció?
-Tal com està la indústria, quin futur creis que us espera?

-Com ha estat l'homenatge a Neruda?
-En vaig dissenyar el projecte, en vaig convèncer molts companys i realitzàrem el treball discogràfic i el concert del Fòrum. Crec que és un disc esplèndid, perquè té gent molt bona. Neruda és el poeta més gran de la llengua castellana.