Notícies del dia 22 de juny de 2004
Illes Balears / Balears

Balears

Els extracomunitaris de Palma s'han multiplicat per nou des de l'any 97

El percentatge de ciutadans extracomunitaris que s'han registrat al padró de Palma s'ha multiplicat per nou entre el 1997 i el 2003. El total d'estrangers registrats, inclosos els de la UE, arriba a 52.615 persones, la qual cosa suposa un 15 per cent del total el dia primer de gener d'enguany. La població absoluta de Palma en aquesta mateixa data era de 379.898 individus. D'aquesta manera, mentre que el 1997 només hi havia un resident no comunitari per cada cent habitants, la proporció en acabar l'any 2003 era d'un per cada deu, amb una presència massiva de ciutadans extracomunitaris.

Toni Gomis

Balears

Dos anys i mig de presó per a l'home que matà un pintor a Cala Rajada

El Tribunal de l'Audiència Provincial ha condemnat a dos anys i mig de presó José María Fernández per la mort del pintor Manuel Moles, durant una discussió a Cala Rajada que tengué lloc el 10 d'agost de 2002. Al voltant de les 06.30 hores d'aquest dia, la víctima entrà acompanyada de dos homes al pub Yellow de la localitat. Un era un exempleat de la seva empresa, Antonio P.G., de 51 anys, i l'altre era l'agressor, José María Fernández, de 40 anys i conegut com «Perejil».

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
El papa rebé Rodríguez Zapatero a la Santa Seu.

Estat Espanyol

El papa protesta a Zapatero

Joan Pau II mostrà ahir el seu malestar al president espanyol per la seva política a favor de l'avortament i dels matrimonis entre homosexuals durant l'entrevista que mantingueren a la Santa Seu. El papa també està molt enfadat per la possibilitat que es permeti la investigació amb cèl·lules mare embrionàries. Una altra de les causes del disgust del pontífex és que en la futura Constitució Europea no hi ha cap referència al cristianisme. Tot i així, la trobada va transcórrer en un «clima de cordialitat» i Joan Pau II va oferir el seu suport al president espanyol en matèria de terrorisme. Zapatero regalà a sa santedat un quadre de Rafael Canogar, Pila, moment recollit en la imatge.

Josep Maria Sastre

Ara / Món
Opinió / Opinió
Lluís Maicas

Opinió

Quadern de viatge

Lluís Maicas

Opinió

A la batlessa de Palma

Joan P.Bauzà.Palma.

Opinió

Benvinguts a Mallorca!

Toni Vila.Palma.