Iberia presenta la regulació laboral de 2.516 llocs de feina
La companyia aèria Iberia presentà ahir a la Direcció General de Treball i als sindicats un expedient de regulació de treball que afectarà 2.516 treballadors, tant del personal de terra com de vol, informà l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Avís als 157.000 estudiants de les Balears que avui no vagin a classe
El Govern balear suspengué ahir les classes a tots els centres de les Balears davant el temporal d'aquests dies. La mesura afecta 142.000 escolars i 15.000 universitaris. Els centres educatius romandran oberts, però sense cap obligació per part dels alumnes d'anar-hi. Així mateix, la Conselleria d'Interior recomanà als ciutadans que surtin de casa només si és imprescindible i que es desplacin en transport públic. La de Treball, del seu costat, demanà a empresaris i treballadors que deixin en suspens les feines de risc. Uns 3.000 efectius estan mobilitzats, i ahir el president Antich es reuní amb els batles per coordinar accions. D'altra banda, el batle d'Inca, Pere Rotger, anuncià ahir que manté la celebració del Dijous Bo, encara que només se'n faran els actes prevists en llocs tancats. Tanmateix, Rotger es veié obligat a anunciar la suspensió de tota l'activitat a l'aire lliure.
El temporal serà al punt àlgid les pròximes hores
La tempesta que assota l'arxipèlag de les illes Balears serà avui més intensa que mai, amb vents de més de 130 quilòmetres per hora i pluges molt intenses. També s'esperen més nevades a les muntanyes de la serra de Tramuntana, com la que es produí ahir al puig Major. A darrera hora de l'horabaixa, el Port de Pollença ja havia superat els seixanta litres de precipitacions i Lluc, els cent. Les connexions marítimes estan molt castigades i diverses navilieres anunciaren ahir la suspensió de les sortides previstes. La companyia Trasmediterranea va ser l'única que sortí a les 13 hores cap a Barcelona.
Els serveis d'emergència mantenen l'alerta i demà tampoc hi haurà classes
El centre de la forta borrasca que des d'ahir afecta les Balears s'ha desplaçat avui fins a una àrea marítima al nord de Mallorca i ha disminuït la intensitat del vent i les precipitacions a les illes, encara que els serveis d'emergències es mantenen alerta en previsió de nous incidents. Entre les incidències més destacades en relació a les pluges cal esmentar que s'ha desbordat el torrent Major de Sóller i que l'aigua ha envaït la carretera devora s'Albufera.
Un treballador de Gesa mor en patir una descàrrega mentre reparava una línia elèctrica
Un treballador de Gesa morí avui matí després de sofrir una descàrrega de 15.000 volts mentre treballava a una finca danyada pel temporal, devora la carretera entre Alcúdia i el Mal Pas, a Mallorca. Gesa ha informat de que la víctima és José Armenta Bravo, de 61 anys i resident a Palma.