Cuevas qualificà a Palma de 'desastre sense pal·liatius' l'aplicació de l'ecotaxa
El president de la CEOE, José María Cuevas, atacà durament ahir a Palma el nou impost ecològic que prepara el Govern. Així, afirmà que l'ecotaxa «és un desastre sense pal·liatius», ja que, segons ell, «és una manera d'imposar un sobrecost inexplicable» que perjudicarà les Balears dins el context de la competitivitat turística. Cuevas, que participà en el III Fòrum de Tendències Economicoempresarials, considera que la inciativa illenca d'optar a la gestió dels aeroports «s'ha de tenir molt en compte». De la seva banda, el conseller d'Economia, Joan Mesquida, indicà que «l'impost ecoturístic no s'aplicarà si perjudica els ciutadans». També considera normal que manqui informació sobre l'ecotaxa.
El Govern du al jutge el vídeo en què Matas mostra un document del CIM
El Govern balear entregà ahir al jutge el vídeo del ple celebrat en el Parlament l'octubre de 1998 en què Jaume Matas exhibeix un document intern de la Comissió Insular d'Urbanisme del CIM. El Govern, per boca del conseller de Presidència, Antoni Garcies, negà radicalment la versió del Partit Popular, segons la qual aquest document seria públic perquè es va repartir en el Fòrum Cívic organitzat pel CIM el setembre del 1998 al Palas Atenea. Pel Consolat de la Mar, «es tracta d'un altre document, estrictament intern», que sí que va ser introduït en el correu electrònic del president de la Comissió Insular d'Urbanisme, Francesc Quetglas. Ara seran els jutges els qui decideixin.
Conde, condemnat a 10 anys de presó per enriquiment il·lícit al cas Banesto
L'Audiència Nacional ha condemnat l'expresident de Banesto, Mario Conde, a una pena de deu anys i dos mesos de presó per enriquiment il·lícit. L'exvicepresident de l'entitat, Arturo Romaní, ha estat condemnat a tretze anys i vuit mesos, mentre que l'exdirector general Fernando Garro i l'exconseller Rafael Pérez Escolar fan front a una condemna de sis anys de presó. Tots ells hauran de tornar la quantitat de 7.150 milions pels perjudicis ocasionats amb les seves accions.