Els regidors de 12 municipis de la Part Forana de Mallorca han presentat aquest dimecres a Inca una moció que registraran en els seus respectius Ajuntaments, per a instar al Servei Ferroviari de Mallorca (SFM) a «no reduir les freqüències de tren durant estiu i a ampliar fins a les 24.00 hores l'horari de tren durant tot l'any». La iniciativa també demanarà al Govern espanyol que ampliï la seva inversió ferroviària a les Balears.
Segons ha informat MÉS per Mallorca, el canvi d'horaris dels trens i metros del SFM entre els dies 15 de juliol i 30 d'agost «empitjora la qualitat del servei», argumentant que «es redueixen freqüències i alguns trens realitzaran temporalment totes les parades del trajecte, la qual cosa provoca retards». Així mateix, la formació ha afirmat que «la qualitat del servei és un condicionant important a l'hora d'aconseguir que els desplaçaments es realitzin en transport públic», en lloc d'en vehicle privat.
També han subratllat la importància d'aquest transport, ja que «cobreix les necessitats de mobilitat de totes les persones, mitiga problemes de congestió circulatòria», a més de ser un transport «respectuós amb el medi ambient». Han assegurat, també, que l'associació d'usuaris comparteix la postura de MÉS i han apuntat que «a l'estiu els desplaçaments no disminueixen».
D'altra banda, l'agrupació ha reconegut la labor del SFM de tornar a posar en marxa el servei nocturn de tren durant tots els divendres i dissabtes de l'estiu. No obstant això, des de la Part Forana consideren «prioritari» mantenir la iniciativa durant tot l'any. Aquesta moció es presentarà en els municipis d'Alaró, Binissalem, Campanet, Inca, Lloseta, Llubí, Pollença, Sa Pobla, Santa Maria del Camí, Selva, Sineu i Marratxí.
Regidors de MÉS demanen que el SFM millori els serveis de transport a l'estiu
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El tren nocturno ha de ser todos los fines de semana y todas las vísperas de festivo durante todo el año y no solamente en Julio y Agosto, apoyo esta reivindicación.
El tren ha de ser útil tot l'any, per a la gent que comença la feina a les 06:00h. i també per a la gent que l'acaba a les 22:00h.
I que han fet durant els anys anteriors?