Noguera remarca que no hi haurà acord si el projecte del segon cinturó es manté
El cap de llista de MÉS per Palma, Antoni Noguera, ha remarcat aquest dissabte...
Noguera: «No volem per a Palma un nou episodi com el de l'autopista Llucmajor-Campos»
El batle en funcions de Palma, Antoni Noguera, ha sostengut...
Tallen la carretera vella de Sineu fins al mes d'agost per les obres del Segon Cinturó
La Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat ha informat que a partir de dijous...
El Consell posa en marxa les obres del tram II del segon cinturó
Les obres del tram II del segon cinturó (Ma.-30) ja estan en marxa...
El Consell reprèn les obres del segon cinturó
El Consell ha informat aquest dimarts del reinici de les obres del segon cinturó...
El Consell inicia els tràmits per al segon cinturó de la Via de Cintura
El Consell de Mallorca ha presentat la licitació del desdoblament de l'autopista de Llevant amb El Molinar i el Camí Fondo, així com dos trams de la d'Inca, amb un cost de 70 milions d'euros.
L’enllaç del 2n cinturó i l’autopista de Llevant, més car i impactant
L'enllaç entre l'autopista de Llevant i el segon cinturó serà més impactant i més car. Foto: Arxiu. L'enllaç entre l'autopista de Llevant (la que va a l'aeroport) i el segon cinturó de Palma (a l'altura del Carrefour) serà més impactant i més car del que s'havia previst anteriorment. El Consell de Mallorca del PP ha modificat el projecte anterior i ara costarà 52 milions (el d'abans estava valorat en poc més de 30) i tindrà més enllaços a diferents nivells i més rotondes. Un d'aquests nous enllaços amb rotondes serà a l'autopista que va a l'aeroport i afectarà el Carnatge, una zona que teòricament està protegida. El nou projecte, que ja ha passat per Comissió Informativa del Consell i ara haurà de ser aprovat amb un decret de la presidenta Maria Salom, preveu expropiar 150.000 metres quadrats i afectar una cinquantena de finques.
El PP mantindrà la via connectora del Pacte fins a l'autopista d'Inca
Maria Salom i Mateu Isern cataloguen de prioritat "l'inici de les obres per millorar els accessos a Palma". Foto: Amengual. El PP mantindrà amb pocs canvis el projecte del Pacte de via connectora entre el Coll d'en Rabassa i l'Alcampo de devora l'autopista d'Inca, segons va confirmar ahir el batle de Palma, Mateu Isern. Les obres d'aquesta primera fase començaran dursnt el primer o el segon trimestre de l'any vinent i la resta de la via encara s'ha de definir.El PP mantindrà amb pocs canvis el projecte del Pacte de via connectora entre el Coll d'en Rabassa i l'Alcampo de devora l'autopista d'Inca, segons va confirmar ahir el batle de Palma, Mateu Isern. Les obres d'aquesta primera fase començaran dursnt el primer o el segon trimestre de l'any vinent i la resta de la via encara s'ha de definir. De fet, la primera fase del projecte segueix el mateix traçat que ja marcava el segon cinturó del PP i va mantenir el Pacte.
Campanya electoral 22 maig 2011
Armengol avisa que Salom vol recuperar el segon cinturó
Armengol, ahir a la paella popular del socialistes a Llucmajor. Foto: PSIB La candidata socialista al Consell de Mallorca, Francina Armengol, va acusar ahir la cap de llista del PP, Maria Salom, de voler recuperar el segon cinturó de Palma i l'autopista d'Inca a Manacor. "Maria Salom amaga les vertaderes intencions de voler recuperar aquests polèmics projectes, que tanta contestació i rebuig popular varen crear entre la població", va afirmar. La socialista va apuntar que, en canvi, davant el model popular, si tornava a presidir el Consell, centraria la inversió pública en carreteres dels pròxims anys en la reforma i la millora de la xarxa viària secundària. Tot plegat ho va dir a Llucmajor, enmig d'una paella popular organitzada pel partit, que va coincidir amb la Diada de l'ovella roja mallorquina. La candidata va recordar que el segon cinturó que volia fer el PP la legislatura passada tenia més de trenta metres d'amplada i preveia sis carrils de circulació.
El PP denuncia la via connectora al Govern i el GOB vol que s'aturi
El grup popular al Consell va denunciar ahir a la Conselleria de Medi Ambient el projecte de via connectora. Ho va fer a través d'una "acció popular" perquè, segons el portaveu del PP, Fernando Rubio, és el Govern qui té les competències de Medi Ambient i el projecte de via connectora les vulnera. El PP pretén que la Conselleria de Medi Ambient actuï contra el Consell. Tot i que totes dues institucions són en mans del Pacte, Medi Ambient és responsabilitat de Biel Vicens, del Bloc, i Antoni Alemany, del PSIB, dirigeix la Conselleria Insular d'Obres Públiques, autora del projecte. Cal recordar que tots els partits del Bloc s'han posicionat públicament en contra del projecte i que es queixen que no els el van mostrar abans de presentar-lo. Segons els populars, la proposta de via connectora vulnera la Llei d'avaluació d'impacte ambiental perquè s'ha dividit la via en set trams i quatre no han estat avaluats. El Consell defensa que la divisió està justificada. A banda, el GOB criticà que el Consell diu que està disposat a negociar, però "continua la tramitació de la megainfrastructura": Just el dia 17 en sortí a licitació un nou tram. Per això va exigir aturar-ne tots els tràmits.
Verger: “Havia de ser una carretera i ara volen fer una autèntica autopista”
La coalició PSM-IV i el GOB varen presentar ahir les al·legacions al projecte de via connectora que ha preparat el Consell de Mallorca. Segons el candidat de PSM-IV per Palma, Antoni Verger, el disseny de la via connectora "s'ha transformat radicalment". Va dir que, si bé d'entrada havien acordat fer una carretera desdoblada, el projecte que s'ha presentat "s'ha convertit en una autèntica autopista". Segons el GOB, la proposta incompleix el Pla director de carreteres i la Llei d'ordenació del territori. Les al·legacions se sumen a les que ja havia presentat el PP. Ara, les que més destaquen són les de PSM-IV, perquè la coalició, a través del Bloc, és sòcia del Govern del PSIB, que és qui ha fet el projecte. Verger insistia ahir que la proposta que s'ha presentat públicament per la via connectora ni tan sols no els l'havien explicada i no era allò que s'havia pactat.
El PP exigeix a Armengol que doni a conèixer les propostes pel Segon Cinturó de Palma
El PP va exigir a la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, que doni a conèixer les propostes que diu tenir sobre la taula per al projecte de construcció del Segon Cinturó de Palma, a fi que les coneguin tots els ciutadans de l'illa.
El segon cinturó del Bloc just té 1,4 Km nous
L’alternativa del Bloc al segon cinturó del PP passa per eixamplar, amb dos carrils per sentit, el camí dels Reis i connectar-lo per un costat amb l’autopista d’Inca a través d’un nou vial i amb la Via de Cintura, mitjançant els vials existents. D’aquesta manera, la proposta dels progressistes només suposaria la construcció d’1,4 quilòmetres de nova carretera i tindria un impacte territorial deu vegades menor que el projecte dissenyat pels populars l’anterior legislatura, amb 15 quilòmetres de nou traçat.
El PP critica que el segon cinturó vulnera el BIC de La Real
La portaveu municipal del PP en l'Ajuntament de Palma, Catalina Cirer, va advertir avui que la construcció del nou segon cinturó de Palma, pel seu pas a prop del Monestir de La Real, vulnerarà el Bé d'Interès Cultural (BIC) declarat en aquesta zona, mentre va augurar que la complexitat de les tramitacions i de l'execució de les obres impedirà que el projecte sigui enllestit abans de l'obertura de l'hospital de Son Espases, el 2010.
El PP pateix ara per l'impacte del nou segon cinturó a la Real
Si fa cinc anys el PP no va tenir manies per ubicar el futur hospital de referència a prop del monestir de la Real, ara pateix per l’impacte que tindrà a la zona l’ampliació del camí dels Reis prevista en el traçat del nou segon cinturó que projecta el Pacte. L’exbatlessa de Palma, Catalina Cirer, advertí ahir que la nova via envairà l’àrea de protecció de 300 metres que té el monestir de la Real.
El segon cinturó no resoldrà els embossos dels accessos a Palma
El nou segon cinturó "no resoldrà els greus problemes de trànsit en els accessos a Palma, especialment pel que fa a la Ma-20", com es coneix la via de cintura. Així ho reconeix el mateix Consell de Mallorca, impulsor d’aquesta actuació, en el nou pla de carreteres (2009-2024), aprovat aquesta setmana pel ple. Tot i que el document admet que el segon cinturó no acabarà amb els embossos de Palma.
El Consell descarta iniciar el segon cinturó abans de l'estiu
El nou segon cinturó de Palma -el Pacte l'anomena via connectora- no s'iniciarà abans de l'estiu i arrossegarà un retard de dos anys des que es presentà. El conseller insular d'Obres Públiques, Antoni Pascual (UM), considerà ahir "impossible" que se'n puguin començar les obres la primera meitat de l'any, però garantí que els accessos a Son Espases estaran enllestits abans que obri el nou hospital, l'octubre de 2010. La raó, segons explicà Pascual en el ple del Consell, és que els accessos a Son Espases no depenen del Pla de carreteres i, en canvi, el nou segon cinturó -que anirà des de Carrefour fins a la rotonda de la carretera d'Establiments, passant per Son Espases- no es pot iniciar sense que s'hagi aprovat el pla. Per això, el Pacte rebutjà una moció del PP que instava a iniciar-ne els treballs durant el primer semestre de 2010. Després del ple, els portaveus del Pacte es tornaren a reunir per intentar tancar el pla, però encara no hi ha acord. Amb tot, la presidenta del Consell, Francina Armengol (PSOE), donà per fet que s'aprovarà definitivament en la sessió plenària de desembre, amb el reglament de la institució, un mes més tard de la data que fixen els acords presos en les negociacions del Consolat.
El nou segon cinturó s'iniciarà a principi d'any
El Govern de Matas pretenia fer un segon cinturó. Ara es farà més entllà de la Garriga. El Consell de Mallorca preveu iniciar les obres del nou segon cinturó, la via connectora, durant el primer trimestre de l'any que ve i tenir tot el projecte adjudicat abans de les properes eleccions de maig. Això dificultaria que un hipotètic Consell governat pel PP pogués modificar després el projecte, però no ho impediria perquè precisament el tram que els populars qüestionen, el de nou traçat fins a Son Espases, serà el darrer que s'iniciarà.
El GOB critica Armengol per l'impuls de la via connectora
El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha criticat que la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, hagi aplicat "receptes de més del mateix" -en al·lusió a les polítiques desenvolupades per l'anterior Govern del PP- amb la construcció de la Via Connectora de Palma i ha explicat que el que necessita l'illa són "solucions més avançades". Segons afirma el grup ecologista en un comunicat, els polítics de la comunitat "s'omplen la boca" de parlar de progrés quan el que fan és "refer les polítiques que ens han embocat al fracàs del model econòmic, al canvi climàtic i a la destrucció territorial".
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc