Al·legacions
PSM-IV ha presentat dues al·legacions al projecte que és en exposició pública. La principal diu que el disseny de la via de connectora hauria de ser el d'una carretera convencional on es podria circular, com a molt, a 80 quilòmetres per hora, una C-80, i no el d'una autovia urbana on es podria anar fins a 100 quilòmetres per hora, una AV-100. La coalició diu que l'autovia consumeix massa territori i posa per exemple una glorieta elevada a més de cent metres i que el vial, a la vora de les interseccions, pot arribar als setanta o vuitanta metres d'amplada. De fet, segons PSM-IV, el projecte planteja una via connectora excessiva, de manera que ni tan sols en hora punta no s'arribaria a la seva capacitat màxima, amb el trànsit actual.
L'altra al·legació critica que el Consell ha ignorat directament l'avaluació d'impacte ambiental i afirma que, si de cas, això ho hauria hagut de decidir la Comissió Balear de Medi Ambient. Reclama que el projecte retorni a la comissió i es faci l'avaluació si es troba necessari. A més, diu que haurien de passar per la comissió dos trams més que han esquivat l'avaluació: el dels accessos a l'autopista de llevant i el Coll d'en Rabassa, i el desdoblament de la Ma-30 entre Son Ferriol i la carretera d'Inca, que ja s'està licitant.
El GOB, per la seva banda, va presentar-hi tres al·legacions. També critica el projecte per l'incompliment de la normativa d'impacte ambiental, diu que no s'hauria hagut de dividir en set trams i que hauria hagut de passar una avaluació tot complet. Segons els ecologistes, la tramitació per parts causa una "indefensió total" al ciutadà, malgrat que és "un projecte únic que, a cops de decrets de la presidenta, es va consolidant de mica en mica però sense volta enrere". Així mateix, els ecologistes consideren que el Consell incompleix el Pla director de carreteres, perquè no s'hi preveien accessos nous a Son Ferriol i a Son Llàtzer, ni enllaços entre la Ma-15, la Ma-15D, la Ma-3011 i la Ma-30. El GOB, endemés, afirma que s'ha vulnerat el Conveni de Carreteres, perquè s'hi deia que abans de fer la via connectora calia fer un estudi dels accessos a Palma, que no s'ha arribat a fer.
La posició de PSM-IV no basta per al GOB. Els ecologistes insisteixen que no es tracta de fer més o menys impacte per raons polítques, sinó de fer allò que cal. Exigeixen arguments tècnics i per això reclamen un estudi de mobilitat integral que no s'ha arribat a fer mai. Aquest estudi hauria d'indicar si cal fer la via connectora i, en tot cas, com s'hauria de realitzar. La portaveu del GOB, Margalida Ramis, insisteix a criticar la tramitació de la via connectora en set trams diferents. La considera "perversa" perquè impedeix fer al·legacions a tot el projecte i assegura que, si no es tenen en compte les seves al·legacions, batallaran. "Estam disposats a impugnar el projecte", deia ahir. D'entrada ho farien per la via administrativa però, si no funciona, no descarten recórrer a la via penal.
La setmana passada, el Bloc i el PSIB es varen reunir per analitzar el conflicte que ha sorgit en el Pacte arran de les discrepàncies per la via connectora. Un dels punts de debat principals d'aquella reunió va ser, precisament, la categoria de la via: PSM-IV insisteix que s'havia acordat que seria una C-80 i el PSIB ho nega. Segons els socialistes, s'havia pactat fer una AV-100. Amb tot, la coalició ecoprogressista recorda que el president Francesc Antich i la presidenta del Consell, Francina Armengol, varen dir en el seu moment que la via connectora seria una carretera i no una autovia. Com que en la reunió no es va arribar a cap acord, el conflicte continua obert. Va ser llavors quan PSM-IV va consensuar fer les al·legacions. EU també s'oposa al projecte tal com és ara. No hi ha fet al·legacions, però pressionarà des de l'Ajuntament de Palma.
31 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Això és fer oposició des del govern. No devien estar gaire ben fets aquests pactes. Vaja desgavell. Imatge nefasta. La gent n'està plena.
Això és la reacció d'un soci de govern quan l'altre ha incomplit un pacte. Demanar la rectificació. VISCA EL GOB I EL PSM
Això què és, l'oposició?
Enhorabona al GOB i al PSM-IV per defensar aquesta terra. No hem de deixar que ens trepitgin!
Jo faria el trajecte amb una amplària de almanco 50 metros. Tendria tres vies, una carretera de 6 metros de amplària (calçada), una via per ciclistes de 2 metros, una altra via per peatons de 3 metros. Les construccions (edificis, gasolineres, etc) enfora uns 30 metros, de la amplària inicial de 50 metros. Quedaria espai per futures ampliacions.
Sort en tenim del PSM, que ha estat la consciència del PSOE aquesta legislatura. Gràcies al PSM s'han paralitzat projectes com Son Bosc o s'ha impulsat un transport públic de qualitat.
El primer de tot que s'ha d'aclarir és qui té raó: C-80 o AV-100. Després, qui hagi mentit, que dimiteixi. Finalment, que algú posi seny i no facin aquestra monstruositat, els veïnats de Son Sardina no es mereixen que els maltractin d'aquesta manera. La batlesa hauria de sortir en defensa seva.
El meu vot de sempre es va revalidant quan manteniu la diginitat d'aquest país cada vegada que veig aquestes notícies. Gràcies per la lluita ecologista.
ben fet verger! s'han de tenir ,,, per plantar cara al teu propi soci a pocs mesos de les eleccions. però així per mi demostren que creuen en el que fan, que defensen el que diuen, o què? electoralisme és el que fa esquerra, tot i que veig q no li surt massa bé,,,qui sabia que han presentat al·legacions?,,,
El PSOE no té credibilitat. Antich, 2008: "la via connectora serà una C-80". Armengol, 2008: "la via connectora serà una carretera desdoblada, no una autovia". Coherència, senyores i senyors! PSM, pressionau fort perquè el PSOE rectifiqui!!