El Govern de Matas pretenia fer un segon cinturó. Ara es farà més entllà de la Garriga. | T. AYUGA
El Consell de Mallorca preveu iniciar les obres del nou segon cinturó, la via connectora, durant el primer trimestre de l'any que ve i tenir tot el projecte adjudicat abans de les properes eleccions de maig. Això dificultaria que un hipotètic Consell governat pel PP pogués modificar després el projecte, però no ho impediria perquè precisament el tram que els populars qüestionen, el de nou traçat fins a Son Espases, serà el darrer que s'iniciarà.
Actualment, la institució insular ja ha iniciat el procés de licitació dels primers trams de la ronda de circunval·lació de Palma. Concretament, ha aprovat el projecte de traçat del desdoblament que va des de Son Ferriol fins a l'enllaç amb la carretera vella d'Inca, valorat en 12 milions, i ha iniciat els tràmits per expropiar els afectats, el llistat del qual ja s'ha fet públic.
Aquest tram és el tercer del desdoblament de la carretera actual existent entre Carrefour i Alcampo. Més endavant es procedirà a fer el mateix amb el tram que va des de Son Ferriol fins al Carrefour i amb els dos enllaços entre el segon cinturó i l'autopista de l'aeroport, per un costat, i la d'Inca, per l'altre.
Tots aquests fragments de desdoblament de traçats existents es licitaran durant el primer trimestre de l'any i algun d'ells s'iniciarà en aquest període. Amb tot, les primeres obres es preveuen a principi d'any i serviran per desviar els serveis (llum, aigua, etcètera) que passen per les zones afectades pel desdoblament de la via. El tram de nova construcció, que va des d'Alcampo fins a la zona de Son Espases (per devora del poligon de Son Castelló fins enllaçar amb el camís dels Reis) no s'adjudicarà fins al segon trimestre de l'any i el Consell intentarà que també s'iniciïn les obres en aquest punt.
Això dificultaria que un hipotètic Consell governat pel PPdesprés de les eleccions canviàs el traçat, però no ho impediria perquè encara podria fer un modificat del projecte. El PPhavia previst que el tram de nou traçat del segon cinturó s'allunyàs més de l'espai urbà i enllaçàs l'autopista d'Inca amb la macrorotonda de la carretera a la UIB, passant per Son Sardina.
En cas que el PP governi després de les eleccions de maig encara podrà decidir si manté aquest darrer tram o fa el que havia plantejat en el passat.
15 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I mentre ja estiguin construint el 2n cinturó també ja diran que aquest ja és insuficient i que ja s'hauria de projectar el 3r. És que aquesta genteta no saben que saben que a més carreteres més coxes? I no saben que nosaltres saben que a més contruccions, siguin les que siguin, més comissions per uns quants?
Els innocents no era demà ??
Vaja. Ja veig que entre el PSOE+Bloc i el PP-UM es barallen per veure qui és mes de dreta i més depredador.
i qui no n'està fins als nasos dels politics, siguin rotjos, liles, blaus o marrons, FINS QUAN CONSTRUIRAN??? FINS QUE NO QUEDI TERRA A L'ILLA CONSTRUIRAN FINS AL PUNT QUE JA NO ES PUGUI DIR... QUE GUAPA QUE ES MALLORCA. SALVEM MALLORCA!
Aquí hi ha una deixadesa del Consell. Una solució per evitar el canvi que pugui fer el PP, és començar l'obra pel final. (de Son Espases a Alcampo)
tots els qui han votat en negatiu els meus comentaris mimagin que se'n fotrien si els hi prenguesin la casa per 4 duros mal contats... i si realment se'n foten que me diguin qui son i on viuen que anire a fer d'okupa per la resta de la meva vida
el partit que delimiti com a plè el sostre poblacional gonyerà les aleccions qui? s'ha apunta
Als de Son Sardina no ens preocupa només el segon cinturó que abans proposava el PP, si no també les contruccions de pisos que venien al derrere. Basta ja de consumir territori! Pel be comú de Mallorca hariem d'aturar-nos a pensar si totes aquestes macroestructures són necessàries. Tot per guanyar un parell de minuts amb cotxe. Crec que el que necessitam és arreglar les carreters que ja tenim i no emprenyar destrint més territori per fer-ne de noves.
El segle XVII, el comte-duc d'Olivares va dir referint-se als valencians que "son muelles", en el sentit que acceptaven les imposicions que els arribaven de la cort espanyola (cosa que no passava amb Catalunya) i no creaven problemes. Ara els "molls" som nosaltres. Ja poden fer el que vulguin els polítics espanyols de torn i les seves sucursals a les illes Balears i Pitiüses que no reaccionam. Sembla que tot ens és ben igual i així ens van les coses. Quan ja no els siguem útils ens llençaren a un racó i ens ho tendrem guanyat a pols.
no sou de ciutat voltros... ido no emprenyis a nes que estam tranquils visquent a foravila, que per això hi estam vivint.