IB3 incentivarà la publicitat en català per a incrementar-hi la presència de la llengua pròpia
Els serveis jurídics d'IB3 han donat el vistiplau per a posar en marxa una iniciativa de MÉS...
MÉS proposa fomentar la publicitat en català als mitjans públics a canvi d'incentius
El portaveu de MÉS per Mallorca al Parlament, Josep Ferrà, ha reclamat «fomentar el...
El curs 'Publicitat, xarxes i drets dels consumidors' fa front a la publicitat enganyosa present en les xarxes socials
La Direcció General de Consum ha organitzat juntament amb el Ministeri de Consum la
Branded Content
Coneix una mica més els anuncis publicitaris
En l'actualitat s'ha pogut entendre que hi ha certes estratègies que es poden dur a terme per a atreure més compradors interessats
Les avionetes amb publicitat que sobrevolen Mallorca no tenen llicència per a fer-ho
La Policia Local de Calvià ha denunciat...
Multen un hotel d'Eivissa per realitzar publicitat exterior a la platja de ses Salines
La Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Balears (TSJIB)...
Dones Juristes de Catalunya presenten ‘No afluixis la llengua’, contra el llenguatge sexista
L’Associació Dones Juristes de Catalunya presentarà un blog de vuit capítols...
Denuncien la proliferació de publicitat al centre històric
El regidor del PSIB José Hila ha presentat una proposta a la Junta de Districte Centre instant l’equip de govern que es revisi la legalitat d'aquesta proliferació de publicitat en el cas antic de Palma, i que s'exposin quins són els criteris per respectar la imatge del centre històric.
Coca-cola nega ara que retiràs l'spot i diu que «respecta» totes les idees
El gerent de comunicació de Coca-cola a la Zona Nord de l'Estat, Gonzalo Márquez, ha assegurat que la companyia «no ha retirat» l'anunci protagonitzat per l'actor basc Gotzon Sánchez, sinó que el seu «període de vida» va acabar per no recollir «els resultats adequats».
Coca-cola retira l'última campanya publicitària perquè l'actor és abertzale
Coca-cola ha retirat aquest dimecres la seva última campanya publicitària en rebre queixes perquè hi apareixia un actor que col·labora amb una plataforma de suport a presos d'ETA.
París premia Nando Esteva per la millor fotografia publicitària
Nando Esteva (Palma, 1979) ha guanyat el primer premi de fotografia publicitària en el concurs internacional Prix de la Photographie de Paris (PX3) 2013, amb el seu darrer treball 'Punk Food'. A més, la seva sèrie 'Fusteria de mariscs' ha rebut una Menció Honorífica per part del jurat d'aquest prestigiós concurs. Amb aquest guardó, Esteva ha registrat les primeres posicions en els més importants certàmens de fotografia del planeta: IPA de Los Angeles, One Eyeland i, ara, PX3. Al concurs de París s'han presentat milers de fotografies de professionals de 85 països. El Px3 té per objecte promoure la passió per la fotografia, descobrir talents emergents i introduir fotògrafs de tot el món en la comunitat artística de París.
El 15-M s’encén amb Camper perquè gravà un anunci al seu hort urbà
La darrera campanya publicitària de Camper ha causat polèmica a Palma. La marca de sabates ha rodat el seu espot central a l'hort urbà alliberat pel col·lectiu Toma la Ciudad, de l'òrbita del 15-M. Desenes d'activistes han encetat, durant les darrers hores, una campanya via Twitter per demanar la retirada del vídeo. En l'anunci, s'observa una dona jove i guapa passejant-se per entre les flors i plantes de l'hort urbà mentre diu (en anglès) que "si tingués temps lliure, li agradaria decorar la seva ciutat amb flors", a fi de "dur un poc de color a la vida de les persones".
Aguiló, el govern i petit comerç
Rebaixes arreu
Grans i petits comerços ja tenen penjat el cartell de rebaixes. Malgrat la liberalització, la majoria de franquícies i grans operadors de les Balears han optat per començar les d'hivern el 7 de gener, com és habitual. A més, molts petits i mitjans també les començaren ahir. Això no obstant, el darrer mes són molts els establiments que ja han fet ofertes i promocions per atreure clients en el marc de la campanya de Nadal. D'altra banda, la nova normativa estatal estableix que a partir d'enguany les botigues poden fer rebaixes en qualsevol període de l'any, per la qual cosa el 2 de gener molts establiments ja en penjaren el cartell.
El Govern crea una taxa per posar publicitat als hospitals
El Govern balear ha inclòs en el projecte de pressuposts autonòmics per a 2013 una nova taxa "per a la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic del Servei de Salut de les Illes Balears". Tot i que l'oposició socialista sospita que podria ser la primera passa per llogar quiròfans dels hospitals públics al sector privat, l'Executiu apunta que la taxa servirà per cobrar a canvi de deixar posar publicitat als diferents hospitals i centres de salut de Balears.
Ha d’anunciar jocs de pòquer, en Rafel Nadal?
Que Rafel Nadal faci publicitat ja no ens sorprèn ni ens regira. L'hem vist anunciar rellotges, perfums, cotxes i bancs, a part d'articles esportius. També ha rebut diners per ser la imatge de les Balears, en una operació que mai sabrem si va tenir més ressò suaquí mateix o foramallorca.
Pimem reclama més protagonisme per a l'artesania de les Illes
Les fires d'artesania solen resultar un bon aparador per donar visibilitat a aquests productes de la terra. La Federació de la Petita i Mitjana Empresa de Mallorca (Pimem) ha demanat al Govern i a la resta d'administracions que no confonguin al consumidor i visitant promocionant una fira amb el distintiu d'"artesania balear o mallorquina" que no té res a veure amb els productes exposats i ofertats que troben els consumidors, i indiquen que això pot comportar el tancament "de les poques empreses de professionals artesans de Mallorca". En un comunicat, des de Pimem han sol·licitat que quan presentin una fira sota el nom d'artesania "tinguin en compte el que aquest terme implica", que es tracta d'una fira amb professionals artesans que compleixen tots els requisits que exigeix el Govern.
Gómez afirma que IB3 recorrerà a l'endeutament per pagar els proveïdors
El conseller de Presidència, Antoni Gómez, qui té assumides les competències de director general d'IB3, ha afirmat que l'ens recorrerà a l'endeutament com a via per alleugerir el deute de 78 milions d'euros que el mitjà manté amb els seus proveïdors i al qual es farà front principalment amb els ingressos que obtinguin per la venda d'espais publicitaris.
Polèmica a València per la publicitat de prostitució als busos
La Generalitat ha sol·licitat a una de les empreses operadores del servei de transport metropolità de València que en tres dies suprimeixi els cartells de la part posterior d'alguns autobusos amb "anuncis de clubs de prostitució" i de pàgines de contactes eròtics. La mesura del Govern valencià es va donar a conèixer després que el diari Público informàs en la seva edició d'ahir que diverses línies de l'Empresa de Transport Metropolità (ETM), dependent de l'Agència Valenciana de Mobilitat (AVM) de la Generalitat, duen a les parts posteriors dels seus autobusos anuncis de gran format de webs eròtiques i clubs. Aquests anuncis, però, segons va comprovar l'agència Efe, ja es van poder veure el mes d'abril passat pels carrers de València. Això no obstant, no fou fins ahir que la Generalitar decidí donar un ultimàtum arran de la informació publicada. També l'Institut de la Dona del País Valencià reaccionà tot d'una i, a través de l'Observatori de la Imatge, inicià els tràmits corresponents perquè es retirin els polèmics anuncis.
La publicitat al carrer dóna massa maldecaps a l'Ajuntament d'Inca
L'Ajuntament d'Inca estudia la possibilitat de prohibir el repartiment de fullets de publicitat comercial. Fonts properes al Consistori reconegueren ahir que l'equip de govern es planteja prendre mesures destinades a evitar la proliferació d'aquesta casta de paperets publicitaris, molts dels quals no fan altra cosa que embrutar el carrer. De totes maneres, la decisió encara no està presa. La idea de prohibir-la la proposà la regidora de Manteniment, Serveis i Medi ambient, Rosa M. Tarragó. "Jo som partidària de prohibir-la directament, però reconec que per ventura seria més convenient endurir els requisits legals a les empreses que en distribueixen. En qualsevol cas, és una idea que s'està debatent i que prendrem entre tots", manifesta Tarragó. Quan li demanaren per la finalitat de la mesura, Tarragó aclarí que "sols pretenem que els carrers estiguin nets". "L'Ajuntament ha fet una gran aposta per mantenir neta la via pública, i una de les coses que més l'embruten és la publicitat". Actualment, l'ordenança que regula el lliurament de fullets publicitaris sols requereix a les empreses que en distribueixin que abonin una taxa anual de 114 euros. També fixa que, com a màxim, en distribueixin de deu empreses -de les que es publiciten- en tot un any.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc