Etiqueta 'publicitat'
L'any 2008 l'Ajuntament d'Inca va aprovar una ordenança semblant a la de Campanet.

Part forana

Campanet posa fre al descontrol en la publicitat

Les empreses que vulguin publicitar-se a Campanet hauran d'anar en compte a partir d'ara, ja que la Sala ha decidit posar fre al descontrol en publicitat que fins ara ha regnat al municipi. L'Ajuntament va aprovar en el transcurs del darrer ple municipal una ordenança que regula el lliurament de la publicitat a les llars, allò que col·loquialment es coneix com a mailing. Totes aquelles empreses que vulguin repartir publicitat hauran d'identificar-se, demanar una llicència al Consistori i pagar un cànon segons el pes del fullet. La Sala ha establert que per cada gram les empreses hauran d'abonar vuit euros. Per exemple, si un pamflet pesa 40 grams l'empresa hauria de fer front al pagament de 320 euros, que els permetrá lliurar el total de fullets que vulguin. A més, si la publicitat que es vol entregar du un embolcall de plàstic s'hauran de pagar vint euros més; en canvi, si els fullet han estat elaborats amb paper reciclat es podran beneficiar d'un descompte del 20 per cent. Quedaran exempts de pagar el cànon aquells que puguin demostrar que paguen la taxa de residus de Campanet, és a dir, els residents al municipi, i les ONG i entitats sense ànim de lucre. Les persones que s'encarreguin de donar els pamflets hauran d'anar identificades i disposar de manera correcta la publicitat dins les bústies.

M. Serra05/05/10 0:00

La nova ordenança pretén evitar que els carrers quedin plens de papers.

Part forana

Alaró crea una taxa per a les empreses que reparteixen publicitat

Totes les empreses que vulguin lliurar publicitat comercial directa a Alaró hauran d'anar en compte. L'1 de gener entrà en vigor una nova ordenança que regula el repartiment al poble i obliga les empreses a treure una llicència municipal i a pagar una taxa. El batle d'Alaró, Joan Simonet (PP), explica que "hem arribat a un punt en el qual regna un descontrol absolut i es poden veure papers tirats de qualsevol manera pels carrers del poble i als portals de les cases; i ha arribat l'hora de posar-hi seny". Així les coses, les empreses de publicitat hauran d'adreçar-se a la Sala per treure la corresponent llicència i pagar un quota de 60 euros pel repartiment de material publicitari que només serà vàlida durant tres dies. Si volen tornar a lliurar publicitat hauran de tornar a expedir el permís. Simonet recalca que "tot el material publicitari ha de dur a un lloc visible una identificació de l'empresa anunciant i s'hi ha de fer constar, com a mínim, el nom complet de l'empresa, el NIF, l'adreça i el telèfon".

M. Serra24/01/11 0:00

Les empreses poden repartir·ne deu cops a l'any per 114 euros. Il·lustració: M.Carreras

Part forana

La publicitat al carrer dóna massa maldecaps a l'Ajuntament d'Inca

L'Ajuntament d'Inca estudia la possibilitat de prohibir el repartiment de fullets de publicitat comercial. Fonts properes al Consistori reconegueren ahir que l'equip de govern es planteja prendre mesures destinades a evitar la proliferació d'aquesta casta de paperets publicitaris, molts dels quals no fan altra cosa que embrutar el carrer. De totes maneres, la decisió encara no està presa. La idea de prohibir-la la proposà la regidora de Manteniment, Serveis i Medi ambient, Rosa M. Tarragó. "Jo som partidària de prohibir-la directament, però reconec que per ventura seria més convenient endurir els requisits legals a les empreses que en distribueixen. En qualsevol cas, és una idea que s'està debatent i que prendrem entre tots", manifesta Tarragó. Quan li demanaren per la finalitat de la mesura, Tarragó aclarí que "sols pretenem que els carrers estiguin nets". "L'Ajuntament ha fet una gran aposta per mantenir neta la via pública, i una de les coses que més l'embruten és la publicitat". Actualment, l'ordenança que regula el lliurament de fullets publicitaris sols requereix a les empreses que en distribueixin que abonin una taxa anual de 114 euros. També fixa que, com a màxim, en distribueixin de deu empreses -de les que es publiciten- en tot un any.

Antoni Pol28/01/11 0:00

Es pretén que els portals, oficines i despatxos no quedin plens de fullets publicitaris.

Part forana

Petra vol posar ordre en el repartiment de la publicitat

Amb l'objectiu de regular i controlar la distribució de la publicitat comercial directa als habitatges de la localitat, l'Ajuntament de Petra aprovà en el darrer ple l'ordenança municipal de publicitat dinàmica per "defensar els drets dels ciutadans a no rebre aquest tipus de publicitat a casa seva". La batlessa de Petra, Caterina Mas, explicà que "es tracta de prendre mesures preventives i correctores davant les infraccions comeses", perquè "volem potenciar el control administratiu de les activitats de publicitat comercial que es reparteixen directament a les cases". Així, una de les normes que preveu l'ordenança fa referència a "dipositar la publicitat a l'interior de les bústies particulars", mentre que "es prohibeix deixar-la als immobles tancats i també fora dels vestíbuls i portals de les finques". A més, des del Consistori s'estableix un horari per repartir la publicitat, que serà els dimarts de 8 a 12 hores.

Martina Poquet26/04/11 0:00

Part forana

AnimaNaturalis protesta a Inca per la presència d'animals salvatges al circ Roma

Una vintena de persones convocades per AnimaNaturalis s'han manifestat davant la carpa del Circ Roma a Inca en protesta per la utilització de animals a l'espectacle. «Volem informar sobre la situació que pateixen els animals utilitzats en els circs», ha explicat el portaveu de l'associació, Ismael López.

R.L.13/10/11 0:00

Tendències

La duquessa d'Alba, reclam publicitari per viatjar a Eivissa

El recent casament de la duquessa d'Alba i la diferència d'edat amb el seu tercer espòs, Alfonso Díez, s'han convertit en protagonistes d'una campanya publicitària del turoperador alemany L'TUR, que convida els seus clients a "escapar-se" a Eivissa per una mòdica suma.

Agències18/10/11 0:00

Horitzons

T'ofèn aquesta publicitat?

Engegar la televisió i veure els anuncis publicitaris pot arribar a ser depriment. I tot gràcies a campanyes com l’actual i polèmica de Cillit Bang: un grup de dones ballant, felices i rialleres, alhora que netegen la casa. La legislació, tanmateix, ha avançat en els darrers anys cap a la protecció de la dignitat de la dona.

Ander Zurimendi14/07/08 0:00