Democràcia real, ja

El 15-M s’encén amb Camper perquè gravà un anunci al seu hort urbà

L’anunci de la polèmica L’espot rodat per l’agència Doble You es pot trobar a Youtube en el marc de la campanya Do what you love (“Fes allò que estimes”).

TW
8

La darrera campanya publicitària de Camper ha causat polèmica a Palma. La marca de sabates ha rodat el seu espot central a l'hort urbà alliberat pel col·lectiu Toma la Ciudad, de l'òrbita del 15-M. Desenes d'activistes han encetat, durant les darrers hores, una campanya via Twitter per demanar la retirada del vídeo.

En l'anunci, s'observa una dona jove i guapa passejant-se per entre les flors i plantes de l'hort urbà mentre diu (en anglès) que "si tingués temps lliure, li agradaria decorar la seva ciutat amb flors", tot creant "petits jardins en llocs impensats" a fi de "dur un poc de color a la vida de les persones".

Notícies relacionades

Segons informà ahir el portal contrainfo.cat, aquest espot s'emmarca en la campanya "Do what you love", que presenta suposats treballadors de l'empresa inquera fent allò que sempre haurien desitjat fer. L'agència autora de la campanya publicitària és Doble You.

L'estratègia publicitària no ha caigut gens bé entre els activistes que cultiven l'hort. Des de l'assemblea Toma la Ciudad reaccionaren ahir replicant que "la marca ridiculitza el vertader propòsit de l'hort alliberat, que promou la sobirania alimentària col·lectiva i que pretén animar les persones perquè es cultivin els seus propis aliments".

De fet, molta gent ha secundat la crida a manifestar el seu rebuig a la campanya per via de les xarxes socials.La protesta té especial incidència a Twitter, on s'ha creat el hastag #CAMPERoles. Els activistes critiquen la "mercantilització i l'aprofitament" que, al seu parer, realitza l'empresa inquera de l'hort.