Hi haurà vaga de trens
La vaga convocada als trens de Mallorca es durà a terme a partir de dilluns, després que fracassassin ahir les negociacions entre Serveis Ferroviaris de Mallorca i els sindicats en el Tribunal d’Arbitratge i Mediació (TAMIB). La desavinença entre empresa i treballadors es produí a l’hora d’establir un nou sistema de torns per als operaris.
“Els mallorquins no quedaran sense tramvia”
Gabriel Vicens aconseguí dijous a Madrid el compromís més important de tota la legislatura. Tindrà els doblers per fer tots els seus projectes de tren. Quasi tots, perquè el finançament del tramvia no està clar. No vol que això li llevi l’alegria perquè, tanmateix, assegura que es farà sí o sí. Entrevista de dBalears.
Madrid només vol pagar un terç del tramvia
Els convenis ferroviaris que el Govern central es va comprometre a firmar amb Balears continuen donant maldecaps. Al retard en la seva tramitació, s’hi suma ara la reticència de Madrid a finançar la totalitat del projecte de tramvia de la Badia de Palma, tal com havia plantejat el Govern. Segons fonts del Gabinet de Francesc Antich, el Ministeri d’Hisenda hauria indicat en les negociacions que només pot pagar una tercera part del tramvia. Amb tot, les negociacions continuen obertes i no es dóna res per perdut.
Blanco espera que el conveni del tramvia es plasmi “en breu”
El ministre de Foment del Govern espanyol, José Blanco, explicà ahir al Senat que confia que en un termini "breu" de temps es pugui signar el conveni per al desenvolupament del tramvia de Palma i es mostrà optimista que es pugui acordar satisfactòriament la participació de l'Estat, tant en el finançament com en la col·laboració tècnica en la infraestructura.
Els hotelers faran “causa bèl·lica” contra el tramvia
Si la reforma integral de la Platja de Palma és un projecte que ja arrossega massa problemes per posar-se en marxa, amb l'oposició frontal dels hotelers de la zona pot esdevenir un objectiu impossible d'assolir. Amb aquest panorama amenaçà ahir la Federació Hotelera de la Platja de Palma, que després de reunir-se en assemblea i en boca del seu president, Francisco Marín, digué que pensa fer "una causa bèl·lica" de la intenció de les administracions de dur el futur tramvia de la badia per una part de la primera línia d'aquest enclavament turístic.
El Govern canvia el traçat del tramvia a segona línia del Molinar
La segona proposta del Govern sobre el traçat del tramvia de la badia de Palma no passa per la primera línia de la Platja de Palma, tal com ja va avançar dBalears el mes d'octubre. La Conselleria de Mobilitat presentà ahir un esborrany del recorregut que no coincideix amb el que defensà inicialment l'Ajuntament de Palma. El Consistori sempre havia apostat perquè el tramvia circulàs per la primera línia i tingués una parada davant el palau de congressos i no darrere, tal com es proposa ara. No obstant això, l'estudi del primer tram de la fase I no és definitiu. Precisament, avui mateix comença el període d'exposició pública, que tindrà una durada de 45 dies i que finalitzarà el pròxim 31 de desembre. Durant aquest temps, es podran presentar les al·legacions que els ciutadans considerin pertinents. En tot cas, l'alternativa proposada pel Govern preveu que el traçat d'aquesta primera fase del tramvia transcorri des de la plaça d'Espanya per les Avingudes fins al carrer Pérez Galdós, per on connectarà amb el carrer Manuel Azaña. Després, continuarà per l'avinguda Mèxic i travessarà l'autovia de Llevant mitjançant la construcció d'un pont per continuar pel Molinar i arribar fins a l'aeroport.
Govern i Cort es plantegen que el tramvia passi pel Polígon de Llevant
Imatge virtual de tramvia per la Platja de Palma. El Govern i l'Ajuntament de Palma es plantegen ara fer passar el tramvia per dins del Polígon de Llevant, concretament per l'avinguda de Mèxic fins al Molinar, i no pel carrer de Joan Maragall i per primera línia, com inicialment s'havia previst. El traçat, que encara no està tancat, es preveu que es faci públic a final de mes. Mentre que Cort seria partidari de mantenir el traçat que s'havia plantejat fins ara -enllaçar les Avingudes amb el carrer de Joan Maragall i creuar l'autovia per seguir per darrere el Portitxol fins a l'accés al Molinar-, la Conselleria de Mobilitat optaria per un traçat alternatiu que evitaria la primera línia de mar durant tot el trajecte del futur tramvia de Palma.
El projecte del tramvia de Palma s'exposarà públicament aquest trimestre
El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha informat avui que en l'últim trimestre d'aquest any sortirà a exposició pública el projecte de traçat del tramvia de la badia de Palma, que oferirà diferents alternatives que es debatran abans d'adoptar una decisió definitiva. Així ho ha anunciat aquest matí en el Parlament el conseller Vicens, que ha assenyalat que ja s'han realitzat moltes reunions amb els veïns de totes aquelles zones per on passarà el tramvia.
Gabriel Vicens demana a Foment celeritat en les inversions pendents
El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha sol·licitat aquest dimarts al ministre de Foment, José Blanco, "celeritat" en el desenvolupament de totes les comissions mixtes, tant els referents al transport aeri i marítim com als òrgans relatius a l'execució del conveni de ferrocarril i del protocol del tramvia de Badia de Palma. Així ho ha exposat en declaracions a Europa Press després de participar en la Conferència Sectorial de Transport celebrada a Madrid i presidida pel ministre de Fomento, José Blanco. En el transcurs de la mateixa el Govern ha presentat un pla d'ajuda al transport de mercaderies en ferrocarril que comportarà una inversió de 7.000 milions d'euros.
Nájera preveu que el tramvia transporti mercaderies de nit
El Pla de reconversió de la Platja de Palma, que impulsa Margarita Nájera, preveu emprar el tramvia com a transport de mercaderies els vespres. "A llarg termini s'aposta per l'obertura del tramvia cap a altres usos, com el moviment nocturn de residus o la càrrega i descàrrega, aprofitant la infraestructura viària", diu textualment el pla.
Front comú PP-UM contra Calvo
UM i PP feren front comú contra l'equip de govern al ple municipal d'ahir. Tots dos partits es donaren suport mútuament votant-se les propostes l'un a l'altre. UM, a voltes, fins i tot se n'abstingué; en té prou d'abstenir-se'n per fer que prosperi qualsevol iniciativa del PP. Ahir es tornà a demostrar la minoria amb què governen el PSIB i el Bloc. Allò que queda del Pacte aprovà algunes propostes amb la clemència de l'oposició, mentre que d'altres punts s'acceptaren amb unanimitat. El PP, en canvi, aconseguí el vistiplau, de nou, a diversos punts que ataquen directament la línia política del Pacte. "Endavant, Aina!", cridà, enmig del ple, alçant el puny dret com si fos un revolucionari exaltat, un membre del públic.
Palma serà la capital del tramvia
A Europa hi ha 327 línies diferents de tramvia i Palma vol unir-se en breu a aquesta xarxa. El tramvia modern fa justament 25 anys que es va recuperar a la ciutat francesa de Nantes. Va suposar tota una revolució perquè tenia via pròpia i obtenia la corrent a través de la catenària i el pantògraf. Commemorant aquesta efemèride i amb vista al futur, la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, juntament amb l'empresa Trambadia, organitzen una jornada de reflexió que vol reunir els dies 16 i 17 d'abril al Centre Cultural "Sa Nostra" de Palma representants de xarxes de tramvies europeus, d'empreses constructores i diferents entitats interessades en aquest model de mobilitat que de mica en mica pren força de nou a les ciutats europees. "Volem crear un full de ruta d'allò que ens trobarem durant la implantació del Trambadia a l'illa de Mallorca", segons el gerent del Trambadia, Joan Antoni Salas. I és que la idea és posar damunt la taula diferents models tramviaris que actualment hi ha al continent europeu. Una idea i després un dissseny que a l'hora de posar-se en contacte amb la realitat del territori i dels seus ciutadans pot trobar entrebancs i que com diu la dita "val més prevenir que curar".
El Govern central finançarà la totalitat del tramvia de la badia de Palma
El president del Govern balear, Francesc Antich, ha anunciat avui a Madrid un acord amb el Ministeri de Foment per realitzar un protocol per al desenvolupament del tramvia a la Badia de Palma, que conté el compromís del Govern central de finançar íntegrament el cost d'aquesta infraestructura. "S'està preparant i ja hi ha una redacció que té l'acord del Govern central respecte a la totalitat de la inversió. Seria un protocol que demostra la intenció d'atendre la totalitat del pressuposats, uns 380 milions, que es pagaran en diferents anualitats", ha explicat Antich als mitjans de comunicació.
Detingut a Vitòria un jove acusat d'actes de 'kale borroka' contra una estació
Agents de la Divisió Antiterrorista de l'Ertzaintza han detingut aquesta matinada a Vitòria a Adrián Donnay, de 21 anys, com a presumpte integrant del grup de 'kale borroka' que va atacar amb un artefacte incendiari una estació del tramvia de Vitòria el setembre de 2009, segons ha informat el Departament Basc d'Interior en un comunicat.
Veïns del Molinar s'oposen a acollir els tallers del tramvia
L'Associació de Veïns de La gruta 300-El Molinar exigeix que s'iniciïn com més aviat millor les obres dels accessos viaris a aquest barri costaner de Palma i rebutgen la ubicació dels tallers del futur tramvia de la ciutat a la zona. El comunicat és la resposta a una reunió mantinguda recentment per l'associació amb un representant del Govern balear per informar-los sobre el futur tramvia de la Badia de Palma i després de la qual els afectats manifesten que se senten "enganyats".
El tramvia no es començarà fins passades les eleccions
El tramvia de Palma no es començarà a construir aquesta legislatura. Segons les previsions més optimistes del conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, el primer tram es podria licitar l'estiu de 2011, passades les eleccions. Si les obres s'iniciassin immediatament després de la licitació i no hi hagués retards ni imprevists, s'haurien d'enllestir entre 22 i 31 mesos més tard. O sigui que, com a molt prest, el tramvia començarà a rodar entre l'estiu de 2013 i la primavera de 2014.
El recorregut del tramvia per les Avingudes estarà llest el setembre
El traçat definitiu del tramvia de la badia de Palma al seu pas per les Avingudes ja es troba en la recta final i podria ser presentat a mitjan setembre. Així es posà de manifest ahir en el transcurs de la primera reunió del consell d'administració de l'empresa pública que s'encarregarà del disseny, la construcció i la gestió d'aquesta infraestructura. Durant l'encontre, el conseller de Mobilitat i d'Ordenació del Territori, Biel Vicens (Bloc), que a la vegada és president d'aquest consell, informà que a mitjan setembre ja es disposarà del projecte bàsic definitiu del tramvia. Aquest document inclourà les modificacions introduïdes a petició de l'Ajuntament de Palma en el recorregut al seu pas per les Avingudes, on aquest mitjà de transport conviurà amb el carril per a bicicletes, el de busos i els vehicles privats.
El tramvia s'encalla
Si els doblers del ferrocarril es retarden, els del tramvia de Palma encara arribaran més tard. El Govern central no inclourà el projecte del tramvia en el conveni ferroviari que signarà amb l’Executiu balear de manera imminent. Segons han confirmat fonts del Gabinet de Francesc Antich, Madrid planteja ara un conveni a part per al tramvia, fet que provocarà un major retard en l’arribada del finançament estatal per al projecte estrella del Pacte.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent