Govern i Cort es plantegen que el tramvia passi pel Polígon de Llevant
Imatge virtual de tramvia per la Platja de Palma. El Govern i l'Ajuntament de Palma es plantegen ara fer passar el tramvia per dins del Polígon de Llevant, concretament per l'avinguda de Mèxic fins al Molinar, i no pel carrer de Joan Maragall i per primera línia, com inicialment s'havia previst. El traçat, que encara no està tancat, es preveu que es faci públic a final de mes. Mentre que Cort seria partidari de mantenir el traçat que s'havia plantejat fins ara -enllaçar les Avingudes amb el carrer de Joan Maragall i creuar l'autovia per seguir per darrere el Portitxol fins a l'accés al Molinar-, la Conselleria de Mobilitat optaria per un traçat alternatiu que evitaria la primera línia de mar durant tot el trajecte del futur tramvia de Palma.
Cort discrepa del traçat del tramvia del Govern i hi presentarà al·legacions
El traçat del tramvia proposat pel Govern no té el vistiplau absolut de l'Ajuntament de Palma. El Consistori pensa que hi ha alguns trams que es "poden millorar". El tram on hi ha la major divergència de Cort correspon a la zona que queda afectada per la construcció d'un pont elevat, a l'altura aproximada del palau de congressos. Aquest pas a nivell, segons la proposta del Govern, ha de creuar l'autovia per connectar el Polígon de Llevant amb la barriada del Molinar. Tanmateix, l'equip de govern municipal que ha duit el tramvia com un dels projectes estrella del seu programa electoral i considera que aquest tram de l'autopista hauria de quedar transformat en una via lenta per acabar convertint-se en un carrer més de Ciutat.
El Govern haurà d'expropiar per fer la plataforma del tramvia
El Govern es veurà obligat a fer expropiacions per poder construir la plataforma per on haurà de passar el tramvia. El Govern es veurà obligat a fer expropiacions per poder construir la plataforma i les zones de servitud per on haurà de passar el futur tramvia. La memòria resum del projecte constata que aquesta mesura és una necessitat per la falta de sòl i, com a conseqüència, això implicarà un canvi de titularitat de terrenys i parcel·les que es veuran directament afectats pel traçat de la infraestructura. La plataforma és l'espai de la via pública destinat a la circulació del tramvia i comprèn l'àrea ocupada per la via, la distància de seguretat -entrevia i laterals-, els pals de la catenària i les andanes de les parades, quan n'hi ha.
El Consell desautoritza Cort i veu inviable el trànsit lent per l'autovia de Llevant
La idea del Consistori que ha d'avalar el Consell és convertir el tram de l'autovia de Llevant de devora el palau de congressos en una via lenta. Les tres principals institucions de les Illes no es posen d'acord sobre com remodelar els eixos viaris de Ciutat per fer encaixar el traçat del tramvia per l'autovia de Llevant. Com a conseqüència, el futur projecte penja d'un fil, sis mesos abans de les eleccions. Per començar, la pretensió de l'Ajuntament de Palma de convertir en trama urbana el punt de l'autopista que uneix el sector del polígon de Llevant i del futur palau de congressos amb el barri del Molinar ja ha rebut una primera desaprovació, per part del Consell de Mallorca. La institució insular, que és la competent en matèria de carreteres, ja ho ha deixat entreveure en l'informe relatiu al projecte de Son Bordoi.
SFM demanarà als batles que facin netes les estacions de tren
Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) pretén que els ajuntaments assumeixin, de manera temporal, el manteniment i la neteja de les estacions i les instal·lacions ferroviàries. Així ho confirmà el gerent de l'empresa pública, dependent del Govern, José Ramón Orta, qui argumentà que SFM no disposa de crèdit per contractar algun servei perquè faci la feina.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc