Cort i el Govern volen que el tramvia talli l'autopista
L'Ajuntament de Palma i la Conselleria de Mobilitat pretenen fer que el futur tramvia de Palma travessi l'actual autovia de l'aeroport a l'altura del carrer de Cuba. El traçat que se sotmeté a exposició pública preveia fer-lo creuar per un pas elevat damunt l'autovia cap al carrer de la Plata, però Cort volia canviar-ho i al Govern ja li sembla bé, segons admeté ahir el gerent del TramBadia, Joan Antoni Salas.
El Parlament demana al Govern que paralitzi el tramvia de Palma
El Parlament ha aprovat aquest dimarts, amb els vots de PP i UM, instar el Govern que paralitzi de manera immediata totes les actuacions que du a terme i hi ha relacionades amb l'estudi, desenvolupament i implantació del tramvia de la badia de Palma. Mitjançant la moció presentada pels 'populars', la Cambra ha mostrat el seu rebuig davant de les declaracions efectuades pel director general de Mobilitat, Antoni Verger, qui va afirmar que el Govern continuaria endavant amb el projecte. Aprovada per unanimitat la Llei d'IB3 Surt endavant la Llei de Salut Pública, amb l'abstenció del PP
Sóller, sense tramvia per les obres del passeig
Indignació entre els usuaris del tramvia de Sóller per la interrupció del servei sense cap casta de preavís, la qual cosa ha deixat sense cap tipus de transport públic la connexió entre els dos nuclis de població més importants de la Vall i les barriades de l'Horta i la Roca Roja. Les obres de desplaçament de la via del tramvia al nou passeig marítim s'han accelerat durant les dues darreres setmanes fins al punt que l'empresa concessionària ha avançat les previsions que havia fet Costes i que suposaven el manteniment del servei del tramvia pel recorregut normal fins que la nova via fos utilitzable. Ahir, sense cap preavís a l'Ajuntament ni a la companyia ferroviària responsable del servei ni a la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, l'empresa que s'encarrega de les obres va començar a treballar a la via actual i obligà el ferrocarril de Sóller a interrompre el fluid elèctric i, per tant, el servei. En aquesta època de l'any, Sóller i el Port estan únicament units pel tramvia, un cada hora, i d'aquesta manera els habitants han quedat sense transport públic. El president del Tren de Sóller, Òscar Mayol, va confirmar ahir aquesta eventualitat "del tot inesperada" i assegurà que l'empresa s'havia vista obligada a suspendre temporalment els combois, a més de donar avís a la Sala i a la direcció general de Mobilitat.
El projecte del tramvia de Palma s'exposarà públicament aquest trimestre
El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha informat avui que en l'últim trimestre d'aquest any sortirà a exposició pública el projecte de traçat del tramvia de la badia de Palma, que oferirà diferents alternatives que es debatran abans d'adoptar una decisió definitiva. Així ho ha anunciat aquest matí en el Parlament el conseller Vicens, que ha assenyalat que ja s'han realitzat moltes reunions amb els veïns de totes aquelles zones per on passarà el tramvia.
Gabriel Vicens demana a Foment celeritat en les inversions pendents
El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha sol·licitat aquest dimarts al ministre de Foment, José Blanco, "celeritat" en el desenvolupament de totes les comissions mixtes, tant els referents al transport aeri i marítim com als òrgans relatius a l'execució del conveni de ferrocarril i del protocol del tramvia de Badia de Palma. Així ho ha exposat en declaracions a Europa Press després de participar en la Conferència Sectorial de Transport celebrada a Madrid i presidida pel ministre de Fomento, José Blanco. En el transcurs de la mateixa el Govern ha presentat un pla d'ajuda al transport de mercaderies en ferrocarril que comportarà una inversió de 7.000 milions d'euros.
Nájera preveu que el tramvia transporti mercaderies de nit
El Pla de reconversió de la Platja de Palma, que impulsa Margarita Nájera, preveu emprar el tramvia com a transport de mercaderies els vespres. "A llarg termini s'aposta per l'obertura del tramvia cap a altres usos, com el moviment nocturn de residus o la càrrega i descàrrega, aprofitant la infraestructura viària", diu textualment el pla.
Per on ha de passar el tramvia?
Una de les promeses electorals del programa del Pacte és posar en marxa un tramvia que vagi, en un primer tram, des de Palma fins a l’Arenal passant per l’aeroport. El recorregut que ha de seguir, però, encara no està definit del tot. El dubte és posar les vies prop de la mar o bé fer-les passar més lluny de la platja per tal de no destorbar els vianants i les bicicletes del passeig.
El traçat del tramvia de Ciutat estarà llest a final d'enguany
Cort i Govern donaran a conèixer abans que finalitzi aquest any el projecte bàsic del traçat del tramvia de Palma, que en una primera fase unirà l’estació Intermodal de plaça Espanya amb l’aeroport. La batlessa de Palma, Aina Calvo, repetí ahir durant les jornades de mobilitat que el tramvia serà un servei que entrarà en funcionament abans que acabi l’actual legislatura, és a dir, per al 2011. En una segona fase haurà d’enllaçar Son Sant Joan amb la Platja de Palma.
Vicens demana a Madrid que financi la totalitat del tramvia de Palma
El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori del Govern, Gabriel Vicens, va demanar avui al Ministeri de Foment que financi les obres de construcció del projecte de Tramvia de Palma al “cent per cent” el cost del qual estimat ascendeix a una quantitat aproximada entre 350 i 380 milions d'euros.
“El tramvia no tindrà res a veure amb el metro”
"El tramvia de la Badia de Palma no tindrà res a veure amb el metro". Aquest és el compromís que, en boca de la batlessa de Ciutat, Aina Calvo, adquiriren ahir la Conselleria de Mobilitat del Govern i Cort amb la firma al Consolat de Mar d’un conveni de col·laboració per impulsar la construcció del futur transport públic.
El Govern crea la societat que gestionarà el tramvia
El Govern continua fent passes per materialitzar el projecte del tramvia de la badia de Palma. L’Executiu acordà ahir la creació de la societat pública Tramvia de la Badia de Palma, SA. L’entitat serà l’encarregada del disseny, la construcció, el finançament i la gestió d’aquesta infraestructura, per a la qual el Govern vol començar durant aquesta legislatura les obres del seu primer tram fins a l’aeroport i l’Arenal des de Palma.
Cort consensuarà el traçat del futur tramvia
El ple de l’Ajuntament de Palma aprovà ahir per unanimitat una proposició del Partit Popular que insta l’equip de govern a consensuar, amb caràcter previ, el traçat del futur tramvia amb els afectats. D’aquesta manera, Cort haurà de reunir-se amb veïns, comerciants i professionals afectats per la construcció del tramvia de Palma, com són els taxistes, i arribar a un traçat de consens, sempre dins d’allò tècnicament possible.
El PP torna a demanar un replantejament del tramvia
El portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Palma, Rafel Duran, tornà a demanar ahir a Cort que es replantejàs "la implantació del projecte del tramvia de Palma. Duran realitzà aquestes declaracions durant la seva visita al barri del Portitxol, on va acudir acompanyat pels regidors Carlos Veramendi i Segismundo Morey per reunir-se amb veïns i comerciants per parlar del futur tramvia de Palma.
Cort no vol pagar el tramvia
L’Ajuntament de Palma treballa en una proposta de finançament del futur tramvia segons la qual el Consistori no hauria de pagar per la construcció del nou mitjà de transport. El regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, explicà ahir durant el ple municipal que, segons aquest projecte, Cort només aportaria al futur tramvia els terrenys per on circularia, el valor dels quals seria l’aportació municipal al nou mitjà de transport i quedaria el finançament en mans del Govern balear i de Madrid.
Blanco espera que el conveni del tramvia es plasmi “en breu”
El ministre de Foment del Govern espanyol, José Blanco, explicà ahir al Senat que confia que en un termini "breu" de temps es pugui signar el conveni per al desenvolupament del tramvia de Palma i es mostrà optimista que es pugui acordar satisfactòriament la participació de l'Estat, tant en el finançament com en la col·laboració tècnica en la infraestructura.
Veïns del Molinar s'oposen a acollir els tallers del tramvia
L'Associació de Veïns de La gruta 300-El Molinar exigeix que s'iniciïn com més aviat millor les obres dels accessos viaris a aquest barri costaner de Palma i rebutgen la ubicació dels tallers del futur tramvia de la ciutat a la zona. El comunicat és la resposta a una reunió mantinguda recentment per l'associació amb un representant del Govern balear per informar-los sobre el futur tramvia de la Badia de Palma i després de la qual els afectats manifesten que se senten "enganyats".
Detingut a Vitòria un jove acusat d'actes de 'kale borroka' contra una estació
Agents de la Divisió Antiterrorista de l'Ertzaintza han detingut aquesta matinada a Vitòria a Adrián Donnay, de 21 anys, com a presumpte integrant del grup de 'kale borroka' que va atacar amb un artefacte incendiari una estació del tramvia de Vitòria el setembre de 2009, segons ha informat el Departament Basc d'Interior en un comunicat.
El Govern central finançarà la totalitat del tramvia de la badia de Palma
El president del Govern balear, Francesc Antich, ha anunciat avui a Madrid un acord amb el Ministeri de Foment per realitzar un protocol per al desenvolupament del tramvia a la Badia de Palma, que conté el compromís del Govern central de finançar íntegrament el cost d'aquesta infraestructura. "S'està preparant i ja hi ha una redacció que té l'acord del Govern central respecte a la totalitat de la inversió. Seria un protocol que demostra la intenció d'atendre la totalitat del pressuposats, uns 380 milions, que es pagaran en diferents anualitats", ha explicat Antich als mitjans de comunicació.
Palma serà la capital del tramvia
A Europa hi ha 327 línies diferents de tramvia i Palma vol unir-se en breu a aquesta xarxa. El tramvia modern fa justament 25 anys que es va recuperar a la ciutat francesa de Nantes. Va suposar tota una revolució perquè tenia via pròpia i obtenia la corrent a través de la catenària i el pantògraf. Commemorant aquesta efemèride i amb vista al futur, la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, juntament amb l'empresa Trambadia, organitzen una jornada de reflexió que vol reunir els dies 16 i 17 d'abril al Centre Cultural "Sa Nostra" de Palma representants de xarxes de tramvies europeus, d'empreses constructores i diferents entitats interessades en aquest model de mobilitat que de mica en mica pren força de nou a les ciutats europees. "Volem crear un full de ruta d'allò que ens trobarem durant la implantació del Trambadia a l'illa de Mallorca", segons el gerent del Trambadia, Joan Antoni Salas. I és que la idea és posar damunt la taula diferents models tramviaris que actualment hi ha al continent europeu. Una idea i després un dissseny que a l'hora de posar-se en contacte amb la realitat del territori i dels seus ciutadans pot trobar entrebancs i que com diu la dita "val més prevenir que curar".
Front comú PP-UM contra Calvo
UM i PP feren front comú contra l'equip de govern al ple municipal d'ahir. Tots dos partits es donaren suport mútuament votant-se les propostes l'un a l'altre. UM, a voltes, fins i tot se n'abstingué; en té prou d'abstenir-se'n per fer que prosperi qualsevol iniciativa del PP. Ahir es tornà a demostrar la minoria amb què governen el PSIB i el Bloc. Allò que queda del Pacte aprovà algunes propostes amb la clemència de l'oposició, mentre que d'altres punts s'acceptaren amb unanimitat. El PP, en canvi, aconseguí el vistiplau, de nou, a diversos punts que ataquen directament la línia política del Pacte. "Endavant, Aina!", cridà, enmig del ple, alçant el puny dret com si fos un revolucionari exaltat, un membre del públic.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc