Airbus paralitza de forma temporal la producció de peces de l'A380 a Espanya
La direcció d'Airbus ha comunicat als treballadors la paralització temporal de la producció de peces de l'A380 en les tres plantes que té a Espanya i que comporta l'aplicació d'un expedient de regulació d'ocupació temporal per a 455 treballadors, han informat fonts sindicals.
L'Airbus no esclatà al cel, sinó que va caure fora control
Dos dies després del suposat sinistre de l'Airbus de la companyia gal·la Air France, els investigadors comencen a tenir algunes qüestions clares. La presència de combustible a la mar, on s'estan trobant restes de l'aparell, pot excloure la possibilitat d'una explosió, afirmà ahir el ministre de Defensa de Brasil, Nelson Jobim. "Eventualment, podem descartar que hi hagués un incendi o una explosió", digué Jobim en una conferència de premsa. Aleshores, s'obre la possibilitat d'un error en l'ordinador principal de l'Airbus A330-200, segons Hans Weber, membre del Comitè de seguretat d'aeronaus de l'Agència Federal d'Aviació dels EUA.Les turbulències sacsejaren l'aparell diumenge vespre enmig de l'Atlàntic, però això no és suficient per fer-lo caure. "L'avió està projectat per resistir les pitjors. Hi passà alguna altra cosa. Les turbulències poden haver fet que el pilot en perdés el control per un error de l'ordinador".
El Brasil localitza quinze víctimes més de l'Airbus
La recerca comença a donar bons resultats. Els equips de rescat brasilers que operen a l'Atlàntic recuperaren ahir quinze cossos més de víctimes de l'accident que patí diumenge 31 de maig un Airbus d'Air France amb 228 persones a bord. Així, ja són desset els cadàvers localitzats a la remota zona de l'Atlàntic en la qual l'avió va desaparèixer dels radars. Dissabte, els equips de rescat trobaren els cossos de dos homes i diverses restes de l'avió, que constituïren la primera prova palpable del desastre. El tinent coronel Henry Wilson Munhoz Wender explicà ahir, en roda de premsa, que Air France assegurà que el número de sèrie d'un seient recuperat "correspon certament" als seus aparells, encara que de moment no ha confirmat que sigui de l'avió sinistrat.
Un sol supervivent
Familiars arribant a l'aeroport Charles de Gaulle després de coneixer la notícia. Foto: Reuters. Una nina va ser l'única persona rescatada ahir amb vida de les restes d'un avió de la companyia Air Yemenia que caigué ahir de matinada a l'oceà Índic. L'aparell, a bord del qual viatjaven 153 passatgers, unia la capital del Iemen, Sanà, amb la de les Illes Comores, Moroni. Segons explicà el vicepresident de l'Aviació Civil del Iemen, Mohamed Abdelrahman Abdelqader, la petita, la nacionalitat i l'edat de la qual es desconeixen, es recupera a un hospital de Moroni. L'avió, un Airbus 310-300, de la companyia Air Yemenia amb codi de vol IY-626, partí de Sanà a les 18.45 hora local, on havia arribat procedent de París. A la 01.51, hora local, l'avió perdé el contacte amb la torre de control i es precipità a la mar, quan es trobava a només 30 minuts de la destinació.
El colós aterra a Son Sant Joan
L'avió aterrà a Son Sant Joan. Foto: Reuters L'Avió més gran i avançat tecnològicament del món, l'Airbus A380, va aterrar ahir per primera vegada al nostre país i va elegir l'aeroport de Son Sant Joan per fer-ho. L'aterratge d'aquest colós de l'aire havia generat molta expectació. Així, els treballadors de l'aeròdrom palmesà i multitud de curiosos que s'hi van acostar no van voler perdre's la visita inaugural. Així mateix, les autoritats no es van voler perdre l'espectacle, ni tampoc el director de Son Sant Joan, Nemesio Suárez.
L'avió del futur
La companyia aeronàutica Airbus presentà ahir a Londres un prototip d'avió fruit de les concepcions més innovadores i que, si s'arribàs a construir, podria transformar substancialment les actuals aeronaus comercials. El concepte de cabina que Airbus imagina per a l'any 2050 té un sostre transparent que permetria al passatger admirar les vistes durant el vol, seients ergonòmics i un espai de realitat virtual on el viatger podria jugar a golf, per exemple, i fins i tot fer compres. "La nostra investigació mostra que els passatgers del 2050 voldran viure una experiència agradable durant el trajecte, alhora que exigiran que els avions siguin respectuosos amb el medi ambient", afirmà en la presentació el vicepresident executiu de la divisió d'enginyeria d'Airbus, Charles Champion. La companyia, que projectà un vídeo sobre els seus dissenys futuristes, posà èmfasi en la necessitat de rebutjar, eventualment, els materials amb què es construeixen actualment les cabines dels avions i substituir-los per altres de biodegradables.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent