Anna Negra, que participà en un programa de Cuatro d'espanyols a Dubai. | Reuters
Dos dies després del suposat sinistre de l'Airbus de la companyia gal·la Air France, els investigadors comencen a tenir algunes qüestions clares. La presència de combustible a la mar, on s'estan trobant restes de l'aparell, pot excloure la possibilitat d'una explosió, afirmà ahir el ministre de Defensa de Brasil, Nelson Jobim. "Eventualment, podem descartar que hi hagués un incendi o una explosió", digué Jobim en una conferència de premsa.
Aleshores, s'obre la possibilitat d'un error en l'ordinador principal de l'Airbus A330-200, segons Hans Weber, membre del Comitè de seguretat d'aeronaus de l'Agència Federal d'Aviació dels EUA. Les turbulències sacsejaren l'aparell diumenge vespre enmig de l'Atlàntic, però això no és suficient per fer-lo caure. "L'avió està projectat per resistir les pitjors. Hi passà alguna altra cosa. Les turbulències poden haver fet que el pilot en perdés el control per un error de l'ordinador".
D'altra banda, el ministre de Defensa, Nelson Azevedo Jobim, confirmà que "sense cap dubte" les restes metàl·liques i seients d'avió albirats per l'Exèrcit de l'Aire brasiler, a uns 650 quilòmetres al nord-est de la costa, pertanyien a l'Airbus. Ahir, la recerca continuava i la força aèria informà que els avions que sobrevolen la zona havien trobat noves restes, una de les quals és de set metres de llarg, a 90 quilòmetres de l'àrea on cercaven inicialment. Pel que sembla, la tripulació a bord de l'aeronau R-99 de la força aèria observà diversos objectes escampats en una àrea de cinc quilòmetres de radi, com també un altre de més gros de set metres de diàmetre, algunes peces metàl·liques i una taca d'oli d'una extensió de fins a 20 quilòmetres. En total, 11 avions estan mobilitzats tant a la base aèria de Natal, a l'oest del Brasil, com a les illes de Fernando de Noronha per treballar en la recerca de l'Air France, segons indicà la força aèria brasilera en un comunicat.
Investigació
Dos funcionaris de l'Organisme d'Investigació i Anàlisis (BEA) de França ja han començat a estudiar al Brasil l'accident, segons afirmaren també ahir fonts oficials. I és que la força aèria explicita que la Convenció d'Aviació Civil Internacional estableix que en aquest tipus de casos la investigació és de responsabilitat del país on s'ha registrat l'aeronau. "Dos investigadors de l'organisme francès ja són al Brasil" i hi fan fiena amb la col·laboració de les autoritats brasileres, assenyalava la nota de la força aèria. Aquests investigadors transmeteren ahir mateix als mitjans que serà difícil trobar-ne les caixes negres i que, fins i tot, en cas de ser localitzades, tampoc no es garanteix que es pugui determinar què va ocórrer. El director de l'Organisme d'Investigació i Anàlisi (BEA), Paul-Louis Arslanian, recordà en aquest sentit que les caixes negres estan concebudes per emetre, durant 40 dies, senyals que poden detectar-se a un quilòmetre de distància.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.