Serà un tren modern, innovador, amb menys impacte visual i amb menys terreny expropiat del previst inicialment. La nova línia fèrria Manacor-Artà serà una realitat en el darrer trimestre de 2011. Les obres fan via i continuen per bon camí. El projecte inicial ha sofert una modificació, ja que s'han tingut en compte les al·legacions tants dels veïns com dels ajuntaments afectats. Així ho va anunciar ahir el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, en el transcurs d'una visita d'obres en el tram de Son Servera-Artà. En aquesta visita multitudinària, hi varen assistir el delegat de Govern, Ramon Socias, batles, regidors de la comarca, a més dels representants de les empreses adjudicatàries.
El projecte bàsic de modificació es traurà ben aviat a informació pública. Segons explicaren els tècnics de SFM, "es reduiran les franges d'expropiació passant de vuit a 5 metres, amb l'esperit d'afectar menys els expropiats pel projecte". El recorregut total de la línia és de 30,442 quilòmetres i el traçat manté en tota la longitud l'antic corredor. Les obres que es duen a terme adaptaran la línia per a la circulació del material mòbil denominat tram tren. Amb la modificació, segons explicà el conseller, "es recullen les peticions dels veïns i ajuntaments, i es baixa la plataforma per tal de reduir l'impacte visual i aconseguir una línia més respectuosa amb l'entorn".
Personal
Les actuacions s'iniciaren en el mes d'abril i es fan en tres trams amb un pressupost d'uns 80 milions d'euros. Actualment, hi ha 280 persones que fan feina en els diferents fronts que tenen les distintes empreses adjudicatàries. D'altra banda, el conseller va destacar l'esforç en la recuperació de tot el patrimoni ferroviari. Es du a terme la preservació i conservació de tots els elements arquitectònics i de valor històric del traçat antic que hi ha a tot el trajecte: els 14 ponts, el viaducte i les antigues casetes guardavies, a més de l'estructura original de totes les estacions i edificis auxiliars que quedaran intactes.
S'han recuperat ja l'estació de Sant Llorenç i ara s'està treballant amb les de Son Carrió, Son Servera i Artà i previsiblement estaran llestes el mes de març. Hi haurà una estació provisional a l'entrada de Manacor. També varen destacar que s'han trasplantat els arbres, devers 400, que havien anat creixen des del tancament de la línia i que impedien el pas de la maquinària.
I aquest gent és l'equerra que tenim a Mallorca?
No m'extranya que guanyi el PP amb aquests ineptes al govern.
Vies Verdes Ja! No més carreteres No més trens absurds!