Esquerra Unida (EU) ha exigit als Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) una major freqüència del metro a la Universitat de les Illes Balears (UIB). Segons el partit, la freqüència actual, amb una mitjana d’una hora, «no és pròpia d’un servei públic».
EU, ha considerat que la millora de la relació entre cost i servei, ha de venir de la millora de les prestacions, de tal manera que l’augment d’usuaris generi majors ingressos. «Però SFM no ha optat per aquesta opció i ha cercat la solució fàcil de reduir les freqüències, empitjorant el servei», ha assegurat.
El partit ha considerat que amb l’horari actual, amb una sortida cada hora de mitjana, «és evident que no es dóna un autèntic servei públic i no s’aconsegueix cap reducció significativa de la utilització de vehicles privats, que esdevé l’única alternativa per arribar d’hora als llocs de treball o al domicili dels possibles usuaris».
«La línia Palma-UIB no dóna servei únicament a la Universitat, sinó que hauria de ser una alternativa raonable de transport a les diverses barriades a les quals dóna servei, així com al polígon Son Castelló, que compta amb nombrosíssimes empreses i milers de treballadors tenen allí els seu llocs de feina», ha explicat el partit.
Sense classes
EU, en aquest sentit, ha considerat que el fet que hagin acabat les classes a la Universitat «no és motiu suficient» per a una reducció tan dràstica de les freqüències.
Per tot això, Juanjo Martínez, coordinador d’EUIB, exigeix que SFM un augment les freqüències del metro, «donant prioritat a la seva funció de servei públic per damunt de consideracions exclusivament econòmiques, més pròpies de l’empresa privada».
Més freqüències, fer-lo arribar fins a Son Espases i tenir-lo operatiu els diumenges i dissabtes horabaixa. I si s'han de crear llocs de treball millor encara.