PP i UM es posaren d'acord ahir per votar a favor de paralitzar el projecte de tramvia en el ple extrordinari de Cort convocat a petició dels dos grups de l'oposició.
La seva actitud va en contra del Pla director sectorial de transports, que fou dissenyat pel PP i inclou el tramvia. A més, es contradiu amb manifestacions anteriors d'UM -quan encara formaven part del pacte de govern-, quan defensaven el tramvia. Ahir, els dos partits de l'oposició al·legaren manca de consens a l'hora de justificar la paralització.
El debat sobre la no-conveniència d'implantar aquest model fins que hi hagi consens arriba, precisament, quan el projecte de traçat es troba en període d'exposició pública, pendent d'estudiar i incorporar les al·legacions que es presentin.
En tot cas, la decisió del Consistori contrària a les aspiracions de l'equip de govern en minoria, no tindrà conseqüències més enllà de la Sala, perquè el Govern ja va avançar ahir mateix que farà cas omís a la proposició del PP i UM a Cort. Així ho va fer el director general de Mobilitat, Antoni Verger.
El portaveu del PP, Julio Martínez, va acusar l'equip de Govern de voler "imposar" aquest projecte a sis mesos de les eleccions municipals, la qual cosa "pot hipotecar futurs governs". Per això, va exigir la paralització de qualsevol despesa relacionada amb el tramvia a les Avingudes i a la badia de Palma fins als pròxims comicis de 2011, perquè si el PP arriba a governar la seva aposta no passarà per aquest mitjà de transport, sinó per ampliar el Metro fins al Parc Bit i l'Hospital de Son Espases.
En la mateixa línia, el portaveu d'UM, Llorenç Palmer, també va exigir "consens". En el seu cas, parlà de xifres i assegurà que "el 80 o 90 % dels veïns i comerciants de les Avingudes i el Molinar estan en desacord amb el projecte". Palmer va demanar que amb el tramvia s'apliqui la "mateixa manera de treballar que amb la reforma de la Platja de Palma". No obstant això, va matisar que si el projecte s'implanta amb el finançament de Madrid no s'hi oposaria. Sobre això, tant PP com UM varen acusar el Govern de no tenir cap certesa davant la possibilitat que el PSOE de Madrid enviï doblers per finançar el tramvia.
Davant d'això, el regidor de Mobilitat i portaveu del PSOE, José Hila, va recordar que des de 1999, el PP defensa el projecte del tramvia, fins i tot en el seu programa electoral. És més, va afegir que en el 2006, l'Ajuntament va aprovar per unanimitat que es construís aquest mitjà i, per això, va criticar la "incoherència" dels 'populars'. "N'hi ha d'altres que han canviat d'opinió, però nosaltres som coherents i mantenim l'aposta pel tramvia". Hila va reclamar als 'populars' que "es treguin la síndrome Matas i tornin al lògic i al sentit comú del tramvia perquè és un mitjà de transport modern".
També va aconsellar al PP que reclami al seu president a Palma, José María Rodríguez, que "no intenti parar el projecte" perquè és una competència del Govern. "El tramvia sempre ha estat consensuat, fins que va arribar Rodríguez, que, de moment, no és ningú a Cort". Finalment, el portaveu del Bloc, Eberhard Grosske, va destacar que, fins ara, cap entitat veïnal no havia dit que no volia el tramvia. "Una ciutat de quasi 400.000 habitants ha de fer una aposta per aquest tipus de transport sostenible, silenciós i menys impactant que altres mitjans". Per no dir que és "quatre pics més barat que el metro".
El ple paralitza el tramvia, però l'acord no tindrà conseqüències
PP i UM justifiquen el seu vot per la falta de consens del projecte. Hila qualifica d'incoherència la decisió perquè estava en el programa de Cirer i ho atribueix a l'“embull” que imposa l'era Rodríguez
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Una d'esquerres: si t'acostes a l'estació intermodal i dones una ullada al traçat veuras que, a mes d'acostar a la ciutat la principal zona turistica de Palma, donarà servei a molts de barris obrers. Mijorar la xarxa de transport public es fer politiques d'esquerres.
PP i UM es dediquen a torpedetjar qualservol inicativa de canvi. Inclus aquelles que ells mateixos varen aprovar desenvolupar la pasada legislatura. Prenc nota d'aquesta vergonyosa actitud.
Xisco Mas: No se incumple ningún acuerdo del plenario. Lee bien.
PAREM EL TREN DE LA VERGONYA! EL TREN DE LLEVANT!
Vies Verdes JA!
No al tramvia per als guiris que aniran al Palau de Congressos. respecte a la majoria democràtica. Si al metro fins a Son Espases.
Una decisión muy acertada tal estan las cosas .
L'icumpliment d'acords de plenari és un delicte. La llei és per tots.
Tanta crítica amb la paralització de la Platja de Palma i ara bloquejen el PP i UM el tramvia? Es pot ser més hipòcrita? Aquí el problema es que no entenen el significat de l'expressió "servei públic". Aquí només veuen medalles que penjar-se, no projectes de desenvolupament per Ciutat.
La questió, si qualcú te dubtes, és dessacreditar a l'equip de Govern , no cercar el profit de la comunitat de ciutadans.
Es una opossició de perfil gansteril, preocupada a recuperar el poder per aconseguir col·locar els seus afiliats inutils a la feina, tornar a cobrar comissions , i poca cosa mes.
Si qualcú tenia dubtes de si l'opossició de UM s'ahvia reconvertit en una opossició constructiva, aqui en te la mostra.
Volem tramvia!