Els alumnes de balears són els més puntuals i amb menys faltes d'assistència de tot l'Estat. Així ho determina l'Avaluació Internacional d'Estudiants de l'OCDE, (PISA, 2012) a l'apartat a l'anàlisi d''Actituts generals de l'alumne cap al centre educatiu'. Aquests primers llocs en aquests rànquings contrasten amb la mala posició a l'hora de valorar les competències en matemàtiques, llengües i ciències.
Concretament, el qüestionari demanava a l'alumne sobre el nombre de vegades que havia arribat tard al centre, sense justificar. A tot l'Estat, el 34% manifestar haver arribat tard a mínim una vegada (el 24% una o dues vegades, 6% tres o quatre i 4% respectivament més de cinc). Tot i això el percentatge d'alumnes impuntuals a Espanya mostra un descens significatiu, superior a cinc punts percentuals, respecte al PISA 2003.
A les Illes Balears, on només un 15 % d'alumnes es van retardar algun dia, i entre ells només un 2% es correspon amb els que van arribar tard més de tres vegades. Ara bé, s'aprecien grans diferències en la puntualitat dels alumnes de les comunitats autònomes. Al País Basc i Galícia, el 36% dels alumnes van indicar haver arribat tard al centre una o dues vegades en les dues últimes setmanes i més del 17%, tres o més vegades.
Absentisme
A l'avaluació també es va preguntar als alumnes de 15 anys quantes vegades havia faltat a classe sense justificació. A Balears i a La Rioja només el 3% va respondre que havia faltat a classe “una o dues vegades”. Just a l'altra banda d'aquests resultats, trobem les dades de Catalunya i País Basc (48% i 30% respectivament) on tenen els majors percentatges d'absentisme de tot l'Estat. Xifres molt per damunt de la mitjana de la Unió Europea (UE) que està en el 15%.
L'informe PISA
L'informe PISA és un instrument que té per objecte avaluar, cada tres anys, els coneixements i destreses adquirits pels alumnes de 15 anys en matemàtiques, lectura i ciències.
En cada edició, el projecte PISA avalua una de les àrees de coneixement amb un major grau d'exhaustivitat i precisió. El 2012 s'ha centrat en la competència matemàtica, de manera que dues terceres parts (66%) de l'examen (una hora i vint minuts) es van dedicar a matemàtiques pels vint minuts a lectura i vint minuts a ciències.
A Espanya ha avaluat a 25.313 alumnes de 15 anys, dels 373.691 estudiants que hi ha a aquesta edat a Espanya. La prova de PISA es va dur a terme el maig de 2012.
Els alumnes balears, els més puntuals i els menys absentistes
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Pàgina 1 de 1
si, muy bien, pero Baleares esta la última en lengua y mates
Ara ja no sabem com maquillar ses coses
aquí deixo una altra versió,
PISA MORENAAAAAAA,
PISA CON GARBOOOOOOOOOOOO
Pàgina 1 de 1
Davant tantes interpretacions de l'informe PISA (TREPITJA per a algunes), ens caldria demanar què és?
Simplement és un informe creat per l'OCDE (pura economia de mercat) que mesura destreses de comprensió lectora i matemàtiques, en poques paraules, les destreses necessàries per a un "operari" i la seva utilitat per a la producció en una empresa.
Si us fixau no mesura els coneixements, ni les habilitats socials, ni molts altres aspectes necessaris per anar per la vida, simplement la capacitat de productivitat d'una futura generació.
També podríem afegir que hi ha molts aspectes que no valora, com els socials: les darreres dues setmanes, a Espanya, el llibre més venut fou "Sueños y ambiciones" de la reconeguda autora Belén Esteban; només amb aquesta dada ja no cal anar analitzant informes, ens definim sols...