Notícies del dia 3 de maig de 2007
Illes Balears / Balears

Balears

L'Obra du el seu missatge al Consolat de Mar

Sota el lema «El futur és nostre», tot Mallorca s'aplegarà a la plaça Major de Palma el proper dia 5 de maig a les 18.00 hores. El motiu: construir un gran mosaic humà capaç d'omplir tot l'escenari de la plaça per commemorar la Diada per la Llengua i l'Autogovern impulsada per l'Obra Cultural Balear i una trentena d'entitats de l'Illa. Com en l'anterior edició de 1996, en què la ciutadania de Mallorca reivindicà que «Som una comunitat històrica», els clams de dissabte dirigiran un missatge esperançador. Un futur ple de llengua i ple d'identitat. Un nou futur que acabi amb 4 anys d'agressions, de polítiques contràries a la llengua, a la cultura, a la identitat.

Maria Llull

Els 32 algerians foren traslladats ahir al Centre d'Internament de Barcelona per ser retornats al seu país.

Balears

Vint mil «sense papers» viuen a Balears en condicions precàries

La xifra d'immigrants extracomunitaris que es troben a les Balears en situació «irregular» oscil·la entre les 15.000 i les 20.000 persones, és a dir, prop del 33% de la població estrangera, segons les dades d'un estudi realitzat pel catedràtic de la UIB Pere Salvà. A més, i pel fet de no tenir permisos de treball, les condicions de vida d'aquests nouvinguts solen ser molt precàries. La repatriació dels algerians detinguts dilluns poc després d'arribar amb una pastera a Cala Mondragó ha fet revifar la confrontació entre la Delegació de Govern i la Conselleria d'Immigració. La qüestió és com afrontar el fenomen de la immigració dels «sense papers» que resideixen a les Balears.

Laura Morral

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Rafel Nadal "rega" amb cava Roger Federer en acabar la batalla de les superfícies.Fotos:J.M./J.T.

Poliesportiu

Nadal guanya la batalla

Un bot estrany de la pilota damunt la gespa donà el punt decisiu en el 'tie break' del tercer set i la victòria al rei de la terra batuda, Rafel Nadal, en la Batalla de les Superfícies que es disputà ahir al Palma Arena davant uns 7.200 espectadors. El manacorí necessità 2 hores i 24 minuts i tres sets (7-5, 4-6 i 7-6) per doblegar Roger Federer, número 1 del món i rei indiscutible de la gespa, en el primer duel de la història sobre una superfície mixta. El d'ahir fou el vuitè triomf de Nadal sobre el campió suís en els onze pics que les dues millors raquetes del món han coincidit sobre la pista. Un i altre jugador necessitaren un temps per adaptar-se a la rutina de canviar la gespa per la terra batuda i de calçat cada dos jocs, però al final tant Nadal com Federer desplegaren el seu millor arsenal de cops, es divertiren i feren gaudir el públic del Palma Arena. El mallorquí guanyà el primer set en 44 minuts per un ajustat 7-5 gràcies a dos 'breaks' en el quart i en el dotzè jocs, aquest últim en blanc.

Pere Batlle

Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Opinió / Opinió
Pere Muñoz

Opinió

Desolat

Pere Muñoz