Heroïna des bosc, Millor Cavall 2005
Jaume Adrover, propietari d'Heroïna des Bosc, rebé ahir a Son Pardo l'escultura que acredita la seva egua com el Millor Cavall de l'Any 2005. A la imatge, Miquel Serra, Catalina Cirer, Jaume Adrover, Nicolau Tous i Antoni Pascual just després de l'entrega del trofeu. Harry du Cotil guanyà el Gran Premi Ciutat de Palma i Fliper Star s'imposà en el Premi Sant Sebastià. Foto: J. MOREY
Gran reacció i un just empat per l'esperança (2-2)
El Mallorca ahir, a l'estadi Riazor, davant el Deportivo de La Corunya, mostrà cara. No s'arrugà davant un equip que, malgrat els darrers resultats negatius, continua a la part alta de la classificació i allò que encara és més important, demostrà capacitat de reacció després d'haver encaixat dos gols. L'empat aconseguit a l'estdi de Riazor no va fer perdre la perspectiva a Héctor Cúper, que es va mostrar més inconformista que quan l'equip cau derrotat. Ahir expressà el seu missatge més ambiciós, per recordar que a pesar de la millora evident en el joc dels seus homes, «encara hem de continuar millorant». L'argentí va explicar la reacció fulminant del seu conjunt en el segon temps pel concurs més actiu de Juan Arango després del descans: «Havíem d'aprofitar més un sector del camp, i donar més entrada en el joc a Juan Arango, perquè no l'havíem aprofitat gens», explicà Cúper, que s'alegrà de la recuperació anímica dels seus futbolistes: «A Saragossa ens passà una cosa semblant, però no tinguérem la mateixa resistència anímica».
ZP i Mas tanquen un acord per l'Estatut amb la reserva de Carod
El president del Govern espanyol, Rodríguez Zapatero, i el líder de CiU, Artur Mas, arribaren a un acord global sobre l'Estatut ahir de matinada. El pacte fou durament criticat pel president d'ERC, Carod Rovira, el qual qualificà l'acord d'«inacceptable i insuficient» per a Catalunya. En una reunió sorpresa a La Moncloa, Zapatero i Mas acordaren recollir el terme «nació» en el preàmbul -sense efectes jurídics-, i deixaren «nacionalitat» a l'article 1. En matèria de finançament, Madrid accepta augmentar la participació de Catalunya en els imposts especials i l'IVA, però l'Agència Tributària serà consorciada. Carod rebutjà de ple l'acord entre PSOE i CiU i mostrà la seva voluntat de continuar negociant més dies el model de finançament.
Cartes al director