Nous polígons i urbanitzacions faran créixer un 40% el consum elèctric
El consum elèctric es dispararà un 40 per cent en els pròxims cinc anys a les Balears. Així ho va reconèixer ahir Gesa després d'analitzar els nous subministraments més significatius sol·licitats pels grans clients. Entre els peticionaris «destaca la gran quantitat de polígons nous o l'ampliació dels ja existents», sobretot a Mallorca. La companyia elèctrica també subratlla la potència energètica que haurà d'aportar a les noves urbanitzacions o a l'ampliació de les actuals. Quasi el 50 per cent de la nova demanda se situa a Palma i a Bunyola, i atès que l'arribada del cable no està prevista fins a l'any 2011, la companyia haurà de respondre-hi amb la instal·lació de noves turbines i subestacions.
Catalunya i Balears tornen a col·laborar amb polítiques culturals i de promoció
Els governs balear i català acostaren ahir les respectives polítiques culturals amb la signatura d'un document anomenat "Declaració de Palma per a la col·laboració" entre el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics, Gabriel Janer-Manila, i el de l'Institut del Principat, Jaume Subirana. A l'acte assistiren els consellers Francesc Fiol i Caterina Mieras. Després tots anaren a un recital a Sa Nostra que tancà l'exposició Alcover-Costa.
El valencianista De los Santos, possible pròxim reforç del Mallorca
Gonzalo de los Santos, migcampista uruguaià del València, és el més que possible nou reforç del Reial Mallorca per al que resta de temporada. Encara que els termes de l'acord entre els dos clubs no estan signats, De los Santos vindria cedit fins al 30 de juny amb el total suport de l'entrenador, Héctor Cúper. El València exigeix també una opció de compra.