TW
0


El nord-americà Robby Gordon (Volkswagen) agafà el lideratge en la categoria de cotxes en el Ral·li Dakar en imposar-se en l'especial de 123 quilòmetres de la quarta etapa, disputada ahir entre Rabat i Agadir, i que suposà l'entrada de la caravana en territori marroquí.

Gordon es confirmà així com la sorpresa d'aquest inici de Dakar després de sumar el seu segon triomf en tres especials, ja que s'imposà en l'inici de la prova a les platges de Castelldefels (Barcelona).

L'americà, amb un temps d'1 hora, 14 minuts i 1 segon, avantatjà en l'especial en 53 segons el francès Stephane Peterhansel (Mitsubishi), vencedor de l'edició de l'any passat, i en 1:08 el també gal Bruno Saby (Volkswagen), segon i tercer respectivament.

Gordon lidera la general, on compta amb un avantatge de 59 segons amb Peterhansel i 1:14 amb Saby, en detriment de l'escocès Colin McRae (Nissan), que pagà molt cara la primera incursió en terres africanes.

Josep Maria Servià (Schlesser-Ford), tretzè a la jornada a 4:38 de Gordon, es manté com el millor espanyol a la general, com a dotzè a 5:12. Per la seva banda, 'Nani' Roma (Mitsubishi) salvà el dia sense més problemes i fou catorzè, situant-se quinzè a la general, a 7:54 de Gordon.

En la categoria de motos fou un dia de treva entre els favorits, ja que la direcció de la cursa decidí anul·lar l'especial a causa de la boira present a la pista, que no permetia enlairar-se als helicòpters amb la finalitat de garantir la seguretat de la prova en condicions normals.

El 1994, la mateixa etapa Rabat-Agadir també hagué de ser anul·lada a causa de la boirina. Així les coses, els participants anaren fins al primer punt de control del comboi abans d'agafar la carretera asfaltada que els conduí a Agadir. D'aquesta manera, el francès Fretigné (Yamaha) es manté al capdavant de la classificació general, amb Marc Coma (KTM), sisè, com a millor espanyol, per davant de Jordi Duran (KTM), ambdós a menys d'un minut del líder, a 53 i 54 segons respectivament.

Avui es disputarà la cinquena etapa del Ral·li, que traslladarà la caravana d'Agadir a Smara, sobre un recorregut de 654 quilòmetres, dels quals 381 seran d'especial i que representarà un test de cara a l'endemà, la primera prova de foc d'aquesta edició i que pot marcar les primeres diferències.