Madrid rebaixa la inversió a Balears un 19% i no apuja el descompte aeri
El projecte de Pressuposts generals de l'Estat per al 2005 no inclou l'increment del descompte aeri al qual s'havia compromès públicament el president Zapatero. Durant la seva estada a Menorca el mes passat afirmà solemnement que aquest descompte passaria del 33% al 38% l'any que ve. Però a sobre, les previsions d'inversions estatals a l'Arxipèlag davallen un 19% respecte a les aprovades l'any passat. El secretari general del PSIB, Francesc Antich, es va comprometre a arreglar la situació en el Congrés per la via de les esmenes i aconseguir la pujada dels descomptes aeris. El PP acusa Zapatero de «mentir», de «no complir la seva paraula» i de protagonitzar una «una presa de pèl».
L'adéu al símbol històric de Son Sant Joan
L'antiga torre de control de Son Sant Joan va ser volada la matinada d'ahir. Ja duia 17 anys sense funcionar, però era el símbol del boom del turisme de masses viscut per Mallorca en les darreres dècades. La torre va ser construïda l'any 60 i des d'ella es dirigí l'aterratge del passatger un milió durant aquella dècada mentre s'assolia la mítica xifra de mil hotels. Eren temps de creixement desmesurat a l'empara del «miracle» econòmic europeu, ja recuperat de la Segona Guerra Mundial. Bastaren 25 quilos d'explosiu per acabar amb la torre, que caigué cap a un costat, dignament, igual com l'impecable servei que prestà a la societat mallorquina.
Denuncien a Fiscalia Cort i el CIM per les obres d'Antoni Maura
Avui serà presentada una denúncia a la Fiscalia contra Cort i el Consell de Mallorca perquè s'investiguin «presumptes irregularitats» en el permís per fer un aparcament subterrani a l'avinguda Antoni Maura. La denúncia es basa en el suposat incompliment de la Llei de patrimoni i també del decret d'intervencions arqueològiques.