Notícies del dia 18 de juliol de 2004
Illes Balears / Balears
Els membres de la nova executiva del PSOE de Mallorca, just després de ser elegits.

Balears

Armengol integra el sector crític i tanca la crisi al PSOE de Mallorca

Ahir va ser un dia important per a la darrerament convulsionada Federació Socialista de Mallorca a causa de l'acord entre el sector «crític» de Damià Cànoves i l'«oficialista» de Francina Armengol de tancar la crisi i treballar per la desaparició de les «famílies» en el partit. Armengol va ser reelegida secretària general de Mallorca amb el suport del 71% dels delegats en el congrés. La nova executiva, de 25 membres, va ser votada pel 76'3%. Antoni Alemany en serà el president i Cosme Bonet, el secretari d'Organització. Entre els seus objectius es troba treballar per l'ampliació de la xarxa ferroviària, l'adequació de les infraestructures viàries i la millora del servei de transport públic.

Rafel Gallego

La plaça Major de Campanet fou el punt de trobada de més de mil persones.

Balears

Més de 1.000 veus diuen no a les autovies a Campanet

Més d'un miler de persones es concentraren anit a la plaça Major de Campanet per rebutjar les autovies projectades pel Govern de Jaume Matas. Les plataformes antiautovia i el GOB triaren aquesta localitat perquè n'és la més afectada. L'ambient lúdic i festiu es compaginà amb el caràcter reivindicatiu de la concentració, amb la lectura d'un manifest molt crític amb la política duita a terme pel Partit Popular. Tots els assistents gaudiren d'una bona vesprada, amb un sopar popular i un concert amb grups balears i també vinguts des de Catalunya.

Balears

Josep Benedicto: «És molt probable un escenari de conflictivitat sociolaboral a les Illes Balears»

Josep Benedicto, secretari general de Comissions Obreres, es mostra molt preocupat pels símptomes d'exhauriment del model turístic. Tem que la meitat dels fixos discontinus no hagin treballat sis mesos, el mínim requerit per tenir dret al subsidi. En conseqüència, considera probable que la tardor i l'hivern siguin calents des d'un punt de vista sociolaboral. En paral·lel, es desenvoluparan les converses de la Mesa de Diàleg Social, encarregada de dissenyar els ajusts que requereix l'estructura turística de les Illes. Benedicto opina que el Govern de Jaume Matas no estava preparat per a aquest escenari i que s'hi ha hagut d'adaptar.

Bartomeu Picornell

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Opinió / Opinió