Un clavecí a l'estil del segle XVIII per al Conservatori Professional de Palma

Dos exalumnes del centre construeixen l'instrument, que decorarà Pep Guerrero

A la foto, Paco Forteza, Joan Roig i Pere Fiol, al costat de la carcassa de l'instrument, que estarà acabat l'agost.

TW
0

NURIA ABAD.Palma.
El Conservatori Professional de Música i Dansa de Palma ha programat per al pròxim curs una nova especialitat acadèmica, la de clavecí. Per impartir aquesta assignatura, el centre ha encarregat la confecció d'aquest instrument, que ha estat subvencionada per la Direcció General de Planificació i Centres del Govern amb 21.000 euros, al Taller d'Instruments. Actualment, es troba en una fase de construcció avançada i està sent decorat pel pintor Pep Guerrero.

Joan Roig, director del Conservatori Professional, afirma que la inclusió d'aquests nous estudis responen a la intenció d'«unificar la música tradicional amb la contemporània» i d'«implantar posteriorment especialitats perifèriques a aquest instrument, pròpies de la música antiga, com són la viola de gamba, la flauta de punta o diversos instruments per tocar amb pua».

El clavecí és l'antecessor del piano i va ser l'instrument més popular fins a principis del segle XVIII. Grans compositors com ara Haendel, Scarlatti i Bach li van dedicar els seus millors esforços. Aquesta popularitat es devia que el clavecí té una brillantor i amplitud sonora que permet el virtuosisme instrumental.

Taller d'Instruments va iniciar la fabricació d'aquest clavecí el gener. Segons Paco Forteza i Pere Fiol, responsables d'aquesta empresa i exalumnes del Conservatori Professional, en l'actualitat es troben en el procés de creació de la tapa harmònica, «ja que el teclat i els bastidors ja estan muntats, encara que no equilibrats». Esperen que l'agost estigui ja finalitzat, «per poder dur a terme una fase de proves prèvia a l'inici del curs».

Per la seva part, l'artista Pep Guerrero hi contribuirà amb la decoració del clavecí, «instrument que històricament sempre s'ha pintat». Explica que plasmarà a l'interior de la tapa «una miscel·lània contemporània de paisatge i marina». Per tal de concretar el seu treball, el pintor ha duit a terme un exhaustiu estudi de la seva ornamentació per no allunyar-se de «les pautes clàssiques».