UM fa una crida als nacionalistes per anar plegats a les generals
Unió Mallorquina ha agafat el guant llençat pel secretari general d'Esquerra Republicana de Catalunya, Josep-Lluís Carod-Rovira, i farà una crida als nacionalistes per pactar una candidatura unitària a les eleccions generals que permeti obtenir representació al Congrés. El partit iniciarà contactes amb ERC, el PSM i representants del món associatiu, de la cultura i de l'empresariat.
L'hostaleria balear té el nombre de sinistres laborals més alt de l'Estat
L'any passat es registraren en la indústria hotelera de les Balears 5.719 accidents que acabaren amb baixa laboral. La sinistralitat en el sector illenc és un 8'56% superior a la mitjana estatal. L'excés d'esforç (30'06%) n'és la causa principal, seguit de les caigudes (27'19%) i els xocs, cops i talls amb objectes i eines (25'21). Segons CCOO, que ha recollit les dades, la major part de sinistres són perfectament evitables. Per Juan Santolaya, responsable del sindicat, la base del problema és «la manca d'una cultura de prevenció, des de l'empresari fins al treballador». I afegeix que «les rotacions, els ritmes frenètics de feina i les abusives jornades laborals» juguen a favor del risc.
El pitjor Mallorca (2-0)
El Mallorca no funciona. Ahir perdé davant l'Albacete per 2-0 i amb el seu joc pobre i caòtic va fer bo el coer de la Lliga. No ressenyarem aquí les estadístiques dels manxecs per no furgar encara més en la ferida, però perdre dins el Carlos Belmonte no entra dins els plans d'un equip com el que aspira a ser el Mallorca. El partit va ser molt dolent, uns primers minuts especulatius donaren pas a un domini clar del conjunt local que, malgrat atresorar menor qualitat que el Mallorca, dugué les regnes durant la major part del matx. El Mallorca només dominà al final de la primera meitat i als primers minuts de la segona. El pitjor de tot, però, va ser l'actitud mostrada per l'onze mallorquinista: poca esma, poc coratge, poques ganes i moltes discussions entre ells.