TW
0

L'espanyol Roberto Heras, guanyador de la Vuelta a Espanya 2003, es va mostrar encantat per la seva victòria i per la gran temporada del seu equip, l'US Postal, que enguany ha aconseguit vèncer Tour i Vuelta.

«El doblet és increïble, l'equip ha estat sensacional aquesta temporada», comentà el de Béjar, que va celebrar entusiasmat el segon triomf a la Vuelta, després de vèncer ara fa tres anys.

Tot i això, com el propi Heras va reconèixer, aquesta victòria ha estat molt diferent de la de l'any 2000. «Ha estat molt distinta respecte a la primera. En aquesta hem hagut de lluitar cada dia, i l'hem guanyada el darrer», explicà el ciclista d'US Postal. Per Roberto Heras, la clau fou «no perdre gaire temps a les contra rellotges», i aprofitar les seves opcions a la muntanya, «on no hi va haver ports decisius».

Una altra de les revelacions d'aquesta Vuelta ha estat el ciclista de Kelme, Alejandro Valverde, que igual que Isidro Nozal, tot i no ser líder del seu equip fa tres setmanes, al final va aconseguir la segona posició, per davant del seu líder, Óscar Sevilla.

Valverde va reconèixer que aquest segon lloc és fruit del treball conjunt de tot el seu equip. «Al llarg d'aquestes tres setmanes hem treballat molt, hem lluitat pel pòdium i al final s'ha pogut aconseguir», assenyalà.

«No m'ho esperava, però la crono d'ahir em va sortir molt bé i al final ha estat possible», comentà el ciclista espanyol que en tot moment tingué present la feina feta pel seu equip. «Hem fet una Vuelta increïble», afirmà Valverde.

El corredor de Múrcia tindrà ara un merescut descans, encara que en breu haurà de començar a entrenar novament. «Primer aniré a descansar i després ja pensaré en el Mundial, per començar a preparar-lo pròximament», va concloure Valverde.

«Hi havia muntanya, però no era decisiva, per això el plantejament fou restar un minut a cada etapa, menys a Abantos, que foren 2.23. La clau fou no perdre gaire temps a les contra rellotges. No vaig estar malament a Saragossa ni a Albacete. Després, en el meu terreny vaig jugar les meves opcions», explicà el corredor.

Heras va admetre que el treball de Kelme i iBanesto.com a l'etapa de Navacerrada li va venir molt bé. «Nosaltres plantejàvem molt bé l'etapa amb un home per davant que em va esperar a dalt i després a la davallada formàrem un grup amb Kelme i iBanesto.com, que també tenien interès a ficar-li temps al líder», va dir el guanyador de la Vuelta.