TW
0

Una hora i deu minuts va ser el temps que es va torbar ahir a obrir sobre l'horari previst (11.00 hores) l'exposició Atapuerca i l'evolució humana inaugurada el passat 25 de setembre a sa Llonja. L'espera va provocar la indignació del públic, al voltant d'un centenar de persones.

Va ser el guàrdia de seguretat el primer que manifestà la seva sorpresa davant dels assistents després que aquests colpejassin la porta per comprovar si hi havia algú a l'interior: «El personal de l'exposició no ha vingut i jo no puc obrir. Sóc el primer sorprès. No entenc què passa», va dir al llarg del matí.

Va ser a les 12.10 hores quan a la fi es van obrir les portes i el jove encarregat de la mostra va explicar que havia tingut «problemes personals», dada confirmada per un portaveu de la Conselleria de Cultura qui, a més de demanar disculpes, també va confirmar que l'al·lot «no va avisar ningú».

Durant el matí d'ahir diumenge van acudir a l'exposició sobre els jaciments prehistòrics de la serra d'Atapuerca moltes persones, algunes d'elles, des de diferents punts de la geografia mallorquina, com Moscari o Calvià. Cap no podia entendre la «poca capacitat de reacció» dels encarregats de l'exposició. «Tots podem tenir problemes, però torbar-se més d'una hora a arreglar-los és excessiu», comentaven.