Els Ciutat de Palma de novel·la i poesia tornaran a ser en espanyol
La pròxima edició dels premis Ciutat de Palma de novel·la i poesia serà oberta a les obres escrites en espanyol. Des del 1979, any de la constitució del primer Consistori democràtic, el concurs era restringit al català, criteri que es respectà durant les tres legislatures del popular Joan Fageda. El regidor de Cultura de Cort, Rogelio Araújo, explicà que aquesta decisió es pren per seguir les directrius del programa electoral del Partit Popular, «en una aposta clara pel bilingüisme». La presidenta dels Escriptors en Llengua Catalana, Antònia Vicens, afirmà que «aquesta és una sospita que nosaltres teníem des de fa temps, però que mai no pensàvem que s'arribàs a produir».
Golejada i nou fitxatge
El Reial Mallorca golejà ahir el Bristol City (2-6) de la Tercera Divisió anglesa en el primer partit de la pretemporada i de Jaime Pacheco a la banqueta. L'entrenador, que arreglà les seves diferències amb Samuel Etoo podrà comptar amb el davanter holandès Arnold Bruggink, que passà la revisió mèdica a Palma sense problemes. Bruggink, de 26 anys, arriba lliure de traspàs del PSV Eindhoven. D'altra banda, la plantilla elegí per votació Xabier Olaizola com a nou capità de l'equip.
Uns 40 morts en l'atemptat contra un hospital rus a les proximitats de Txetxènia
Un atemptat suïcida perpetrat ahir horabaixa a l'hospital de la base militar russa de Mozdok mitjançant un camió pesant, carregat amb una tona d'explosius, causà una quarantena de morts i uns 300 ferits, segons les primeres estimacions del desastre. La forta explosió obrí un forat a terra de dotze metres de diàmetre i quatre de profunditat, destruí l'edifici de tres plantes, i enterrà totes les persones que eren dedins, unes 150. Mozdok es troba a la regió caucàsica d'Ossètia del Nord, a uns 20 quilòmetres de la frontera amb la república separatista de Txetxènia.