TW
0

Qualsevol amb una mica de lògica entén, des de fa un mes escàs, el funcionament real i idoni d'aquesta autonomia de tercera regional que tenim. Un funcionament que de forma gràfica i senzilla es podria explicar així: posar la mà a Madrid. Precisament això és el que ha fet Matas des de la seva reconquesta i, si som sincers, li hem de reconèixer l'efectivitat -com a mínim en bons titulars a premsa- de la seva gestió. Després de quatre anys de la cohabitació insostenible ha arribat l'enteniment entre la capital i la més oblidada de les seves colònies, i és que no hi ha com ser del mateix partit. El que fa un parell d'anys no servia, ara és venut com un triomf del president interí Matas i del seu equip de professionals. Els ciutadans d'aquestes Illes ens hauríem de sentir realment afalagats, perquè hem passat de ser ombres xineses a convertir-nos en diligents súbdits. Per aquest motiu ens hem d'alegrar i, com que també som ben nascuts i per tant agraïts, hem de donar les gràcies al partit popular per les inversions milionàries que ens han promès. Encara que els malpensats puguin esgrimir que això és el que ens pertoca i que Madrid no hauria de comportar-se com una mare superiora, la realitat ens imposa vassallatge i aquí només medren els de la gavina. D'aquesta forma, el cercle sempre és el mateix perquè Madrid només exerceix una acció aparentment responsable de govern sobre les comunitats del seu partit i dins les autonomies «elegides» només es contemplen les aspiracions dels seus votants. Així ens trobam amb una suposada pluja de milions -perquè no seria la primera vegada que prometen doblers que després no arriben mai- disposada a compensar els dèficits històrics de les nostres Illes. Mentre Madrid procura per la seva sucursal instal·lada en el Consolat, aquests fan el mateix amb els seus votants. Aquells empresaris per als qui l'obedient conseller Ramis d'Ayreflor està confeccionant una Fundació a mida. No hi ha com ser ric: et permet fer donacions privades per desgravar fiscalment i, a més a més, decidir a on i en quins projectes s'ha d'invertir. Per veure això, no cal anar a Salamanca o a Navarra a estudiar màrqueting.