Notícies del dia 15 de abril de 2003
Illes Balears / Balears

Balears

Carmen López Landa: «Em vaig assabentar que ma mare havia mort en llegir el titular d'un diari a Mèxic»

L'Institut Balear de la Dona va retre ahir un merescut homenatge a les preses antifranquistes coincidint amb el 60è aniversari del tancament de la presó de dones de Palma. Per participar en aquest acte es desplaçaren fins a Mallorca Carmen López Landa, filla de Matilde Landa; i Llibertat Picornell, germana petita d'Aurora Picornell. Matilde Landa i Aurora Picornell varen ser dues destacades dirigents del Partit Comunista. La primera, se suïcidà a la presó de dones el 26 de setembre de 1942 perquè no suportava la pressió que sobre ella exercien les autoritats religioses per convertir-la al cristianisme. La segona, l'assassinaren la nit de Reis de 1937.

Aina Vives

Illes Balears / Cultura
Una de les escultures de Martín Chirino.

Cultura

El Palau March obre les portes al públic

Després d'una profunda remodelació que ha durat dos anys, avui obre les portes al públic el Palau March de Palma, convertit ara en un museu. El centre, que també alberga la Biblioteca Mateu March, acull una gran exposició permanent d'escultura contemporània, el famós betlem napolità i dues mostres temporals, una de dedicada a l'obra de Josep Maria Sbert, creador dels frescs de les sales del palau, i una altra a les Verges d'Europa. A la imatge, una de les escultures, obra de Martín Chirino i titulada Mediterrània. Des de la terrassa es pot gaudir d'una espectacular perspectiva de la catedral i de l'Almudaina.

Cultura

Comença una nova era en haver-se completat el genoma humà

El desxiframent complet del genoma humà obre una nova era científica amb la possibilitat de grans avanços en la lluita contra malalties com el càncer o la diabetis. Científics de sis països han participat en una investigació que ha aportat el 99'999% del mapa genètic quan es compleix mig segle del descobriment de l'ADN.

Efe

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món

Món

Washington afirma que Síria és un Estat «pària» i «terrorista»

El portaveu de la Casa Blanca, Ari Fleischer, afirmà ahir que Síria és un Estat «hostil», «pària», «delinqüent» i «terrorista», i que desenvolupa la fabricació d'armes químiques. Fleischer advertí també el règim de Damasc perquè no aculli els dirigents iraquians ni familiars de Saddam Hussein en la seva fugida. Mentre que la UE advocà perquè els EUA rebaixin el seu to amenaçant, George Bush demanà a Aznar que l'ajudi a «convèncer» Síria perquè sigui raonable. D'altra banda, la guerra s'acosta al seu final amb la caiguda de Tikrit, que ahir s'entregà sense gairebé resistència. El comandament americà assegura que l'exèrcit de Saddam «està acabat com a força organitzada».

Reuters

Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Lluís Maicas

Opinió

Quadern de viatge

Lluís Maicas

Opinió / Cartes al director

Cartes al director

Contra totes les dictadures, la de Fidel Castro també

Ateneu Llibertari Estel Negre