TW
0

P.G.Palma.
«Des de la font de la Vila fins a l'Almudaina hi ha una ciutat no visible, subterrània, la que ha anat configurant el curs de les sèquies i els dipòsits, i que ha condicionat la pròpia existència de la ciutat al llarg de la història». Amb l'objectiu d'apropar-se a aquesta ciutat desconeguda i reflexionar sobre la importància de la tecnologia tradicional en la configuració de la Palma històrica, el programa «Embarca't» proposa per als pròxims dies 20 i 27 d'abril l'itinerari «Arquitectura de l'aigua. Sistemes hidràulics tradicionals».

Sota aquest títol, el nou recorregut, que arriba de la mà de la professora Maria Antònia Carbonero i que ahir presentaren el director general de Cultura del Govern, Pere Muñoz, i la coordinadora del programa, Glòria Garcia, revisarà els sistemes tradicionals d'abastiment d'aigua que ha tingut Palma des de l'època islàmica fins a l'edat moderna.

Organitzada per ARCA amb el suport de la Conselleria de Cultura del Govern, la ruta començarà per relacionar la ciutat amb l'ús de l'aigua de la font de la Vila, per tal d'establir hipòtesis sobre la ciutat romana abans d'estudiar l'aigua de l'Ayn al-Amir i la seva distribució per la Medina Mayurqa, l'aigua de Canet i la de la font de la Vila.

L'itinerari també es detindrà en l'observació del traçat de les sèquies principals des de l'entrada per l'actual carrer de Sant Miquel fins al palau de l'Almudaina, les cisternes i els aljubs públics i privats més importants; els banys i les mesquites; i els molins que utilitzaven l'aigua com a energia.