Notícies del dia 23 de maig de 2002
Illes Balears / Balears
Antich, Sampol i Rosselló lluïren ahir mocador blau en el Consolat.

Balears

El Govern encoratja la marxa blava de l'Ebre per aturar el Pla hidrològic

Els líders de l'esquerra que formen part del Govern balear, encapçalats pel president Antich, reberen ahir en el Consolat de la Mar la primera columna de la marxa blava, formada per defensors de l'Ebre. Tant Francesc Antich com Pere Sampol, Eberhard Grosske i Margalida Rosselló encoratjaren els ebrencs i els animaren perquè continuïn lluitant contra el Pla hidrològic de Jaume Matas. Antich demanà una nova cultura de l'aigua tant a les Balears com a la Península. La marxa blava recorregué ahir tot el Pla i el Llevant de Mallorca, conscienciant molta de gent de la problemàtica de l'Ebre i convocant-los per a la gran manifestació de passat demà a Palma.

Ll.Llorenzo

Balears

El fiscal afirma que Matas seria imputat del cas Bitel si no fos aforat

El fiscal del cas Bitel, Miguel Àngel Anadón, afirmà ahir a l'Audiència de Palma que aplicant el principi d'igualtat, Jaume Matas ja hauria declarat com a imputat si no fos aforat per la seva condició de ministre. Anadón, que valorà «a nivell personal» totes les actuacions desenvolupades en la instrucció, va donar suport a l'arxivament decretat pel jutge Morell després de les «instruccions expresses» dictades pel fiscal general de l'Estat, Jesús Cardenal, en virtut «del principi de jerarquia».

Pilar Ripoll

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
José María Aznar, respon a la pregunta sobre la reforma laboral.

Estat Espanyol

Aznar afirma que la vaga general és un «despropòsit que fa mal a Espanya»

La recuperació del diàleg social sembla cada vegada més llunyana. Ahir el Govern va assegurar que veu «molt difícil» la tornada a la taula de les negociacions i la consecució d'un acord, i els sindicats continuen ferms en la seva decisió de no acceptar una reforma laboral imposada sense cap tipus de negociació. El president del Govern assegura que l'objectiu de l'atur és «fer» mal a Espanya en una situació provocada pels sindicats que és un «despropòsit».

Agències

Ara / Món
Ara / Tendències
Opinió / Opinió