Gesa amplia els talls de llum fins divendres per manca de potència
Mallorca patirà fins passat demà talls d'electricitat de manera rotatòria com a conseqüència de l'avaria que pateixen dos dels quatre grups electrògens de la central tèrmica del Murterar. Segons Gesa, divendres ja estarà arreglat un d'aquests dos grups tèrmics i es recuperarà així una potència de 130 megavats, que segons la companyia serà suficient per atendre la demanda actual fins i tot en hores punta. El dèficit actual d'electricitat oscil·la entre els 35 i els 50 megavats durant 10 hores diàries. Així mateix, Gesa descarta indemnitzacions perquè es tracta d'un accident que no obeeix a una manca de manteniment. Ahir es produïren avaries a Sant Joan de Déu i a Son Molines.
Aturada indefinida dels taxistes de Palma arran de la detenció de tres companys
Els taxistes de Palma acordaren ahir horabaixa iniciar un atur amb caràcter indefinit per la detenció a Son Sant Joan de tres dels seus companys, després d'un incident amb la Policia que causà diversos ferits. Els detinguts foren posats en llibertat, un a l'aeroport mateix i els altres dos per decisió del jutge (a la imatge). Mentre duri aquest atur, quinze taxistes cobriran els serveis mínims a la ciutat i cinc més ho faran en el conjunt de l'aeroport en plena temporada.
Els hotelers deslegitimen la junta directiva per haver presentat alternatives a l'ecoimpost
L'assemblea dels hotelers reunida ahir decidí deslegitimar per unanimitat la seva junta directiva, que s'havia compromès amb el Govern Antich a presentar una proposta que fos inclosa en el projecte de llei d'ecoimpost. A més, els hotelers, que rebutgen aquest projecte ja de manera frontal, decidiren deixar la decisió a l'Executiu «sota la seva responsabilitat política». La junta directiva havia aconseguit que Antich ajornàs una setmana l'aprovació del nou tribut i li havia de presentar una contraproposta. Però finalment això no serà possible i fins i tot el president de la Federació, Pere Cañellas, desmentí el seu vicepresident Ignasi Esteve.