Atilio Boveri torna a l'Illa amb una retrospectiva al Museu de Mallorca

S'hi exhibeixen peces de l'artista argentí, que produí part de la seva obra a Pollença

Damià Pons assistí a la presentació de la mostra. | J.M.

TW
0

Amb una seixantena d'obres, el Museu de Mallorca inaugurà ahir vespre una exposició del polifacètic pintor argentí Atilio Boveri (1885-1949). La mostra exhibeix les creacions d'aquest artista, resident a Pollença des del 1912 fins al 1915, fruit del seu interès per totes les disciplines artístiques que cultivà com són, a banda de l'art pictòric, el gravat, l'arquitectura, la decoració, la ceràmica o l'arquitectura.

El conseller de Cultura de l'Executiu balear, Damià Pons, visità ahir el Museu de Mallorca juntament amb el director d'àrea, Pere Muñoz, els quals s'endinsaren en els treballs de l'argentí. La mostra s'ha pogut dur a terme gràcies a la col·laboració del departament de Cultura del Govern, que ha cedit una bona part de les peces que en el seu moment foren entregades per la viuda de l'artista. L'altra part de les obres que integren l'exposoció procedeixen del Museu de Pollença, on es conserva la producció de Boveri. Fou precisament a l'església parroquial d'aquesta localitat del nord de Mallorca on Atilio Boveri pintà vuit grans frescs sobre la Passió.

L'artista exercí com un important dinamitzador cultural al llarg de la seva trajectòria a l'Illa. Durant la seva vida i producció artística a Pollença, Boveri s'instal·là al molí d'en Jura i s'integrà en la vida social de la localitat. El pintor, així mateix, entaulà amistat amb Antoni Gelabert, Blanes Viale, Anglada Camarasa, Francisco Bernareggi o Cittadini. També tingué relació amb Miquel Costa i Llobera i el rector Mateu Alzamora, que en alguna ocasió s'acostaren fins al seu estudi.