Ja són més de 1.000 els illencs que es desplaçaran a Barcelona per participar a la Diada de l'11-S
Quan encara falten deus dies per a la diada de l'11 de setembre, ja són més d'un milenar els mallorquins que s'han inscrit per participar a la Via lliure cap a la Independència, l'immens mosaic humà que està previst realitzar a l'avinguda Meridiana de la capital catalana.
S'esfondra un tram de la carretera entre Andratx i Estellencs
Un tram d'aproximadament 50 metres lineals de la carretera entre Andratx i Estellencs s'ha esfondrat fins a deu metres de profunditat en un tram contigu a la zona que es crivellà fa dues setmanes. El Consell de Mallorca ja mirava de fer, pel que deien els informes tècnics, un nou traçat perquè l'aigua subterrània naturals de la zona és un condicionant massa evident que fa predir altres esfondraments, vist el nivell de pluges d'aquest hivern. Poc després de les 19 hores d'ahir els serveis d'emergència, la Policia Local d'Andratx i la Guàrdia Civil reberen diverses telefonades que avisaven de l'esfondrament complet del tram de la carretera, la plataforma de la via i una part de la muntanya.
Les obres a la carretera d'Estellencs la deixaran dos o tres mesos tallada
El Consell iniciarà aquesta setmana les obres de reparació de la carretera entre Andratx i Estellencs, que duraran de dos a tres mesos. En aquest temps, la Ma-10 quedarà tallada en el punt quilomètric 106, tal com està d'ençà que el 24 de febrer s'hi detectàs un moviment de terres, que dilluns provocà l'enfonsament de deu metres de la via. En principi, el Consell no hi veu viable un pas alternatiu per un camí, com havia reclamat l'Ajuntament d'Estellencs, perquè entén que amb el perill d'esllavissament a la zona una actuació provisional segura durarà tant de temps com la definitiva. En qualsevol cas, ho estudiarà. Mentrestant, el municipi continuarà comunicat a través de la carretera de Banyalbufar. L'obra, declarada d'emergència, consistirà en la contenció de la muntanya, on hi ha dues falques més de terra argilosa amb perill d'esllavissament. Si es pot subjectar amb micropilotatge, no es variarà el traçat; si no, es farà un nou traçat per damunt. D'això dependrà el temps d'execució -entre dos i tres mesos- i el cost, entre mig milió i un milió d'euros.
Reoberta la carretera entre Banyalbufar i Esporles
La carretera que uneix les localitats mallorquines de Banyalbufar i Esporles (DT-10, quilòmetre 83,5) ha quedat oberta aquesta tarda al trànsit, després que les brigades del departament de carreteres netejassin el paviment i retirassin les roques que es van desplomar ahir a la calçada.
Una via feta a mida per afavorir els vianants
Després de llargs anys de reivindicacions, el Consell de Mallorca afrontarà després de l'estiu el projecte de reforma integral de la carretera d'Artà al seu pas per Can Picafort, fet que suposa el final de la reforma d'aquesta via, iniciada la legislatura passada i que es va centrar exclusivament en la reordenació integral del trànsit a Alcúdia i Muro, de manera que quedà a les portes del nucli costaner de Santa Margalida. L'expansió hotelera dels darrers anys havia deixat completament desfasada la carretera general que connecta Alcúdia i Artà, que tot i tenir la categoria de carretera necessitava un tractament d'autovia que facilitàs, especialment durant la temporada alta turística, el pas dels turistes en direcció a la platja a fi de minimitzar el risc d'usos. El projecte es va resoldre ja a Alcúdia i a Platges de Muro amb la incorporació de noves rotondes i de passos de vianants separats per illetes que afavoreixen, a més a més, una reducció natural de la velocitat. El projecte de reordenació de la MA-12 al seu pas per Can Picafort té un pressupost de 745.637,09 euros. Preveu la creació de passos per a vianants en tot el tram, amb illetes de separació de carrils perquè els vianants puguin travessar la carretera en dues fases, pendents d'un únic sentit de circulació cada vegada.
El PP i el GOB, contra el projecte de via connectora
Tant el PP com el GOB criticaren ahir el projecte de via connectora del Consell de Mallorca. D'una banda, el portaveu popular al Consell, Fernando Rubio, va dir que "arriba tard i malament". De l'altra, els ecologistes, en un comunicat, afirmen que el segon cinturó no està justificat i és "el de sempre", "més quilòmetres d'asfalt i molts milions d'euros". Segons Rubio, la presentació del projecte, que tingué lloc despús-ahir vespre, es va fer amb presses i ha estat "un acte electoralista de campanya política". També va criticar que s'hi preveiés una inversió de 157 milions d'euros, ja que el conveni de carreteres tan sols hi havia de destinar 105 milions. "Han passat tres anys i mig sense fer res i ara, a quatre mesos de les eleccions, presenten un projecte que ja es va anunciar en el seu moment", va insistir el portaveu popular, qui criticà la gestió del Consell en matèria de carreteres, perquè bona part del pressupost previst no s'ha arribat a executar. Rubio, a més, apuntà que a la presidenta del Consell, Francina Armengol, "li agraden els ponts", amb referència al nou accés a Son Espases, i que el PP sospita que el projecte n'inclou més.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc