Recreació de la via connectora al tram de l'enllaç amb la carretera de Sóller.

TW
4

Tant el PP com el GOB criticaren ahir el projecte de via connectora del Consell de Mallorca. D'una banda, el portaveu popular al Consell, Fernando Rubio, va dir que "arriba tard i malament". De l'altra, els ecologistes, en un comunicat, afirmen que el segon cinturó no està justificat i és "el de sempre", "més quilòmetres d'asfalt i molts milions d'euros". Segons Rubio, la presentació del projecte, que tingué lloc despús-ahir vespre, es va fer amb presses i ha estat "un acte electoralista de campanya política". També va criticar que s'hi preveiés una inversió de 157 milions d'euros, ja que el conveni de carreteres tan sols hi havia de destinar 105 milions.

"Han passat tres anys i mig sense fer res i ara, a quatre mesos de les eleccions, presenten un projecte que ja es va anunciar en el seu moment", va insistir el portaveu popular, qui criticà la gestió del Consell en matèria de carreteres, perquè bona part del pressupost previst no s'ha arribat a executar. Rubio, a més, apuntà que a la presidenta del Consell, Francina Armengol, "li agraden els ponts", amb referència al nou accés a Son Espases, i que el PP sospita que el projecte n'inclou més.

Per la seva banda, el comunicat del GOB critica "la retòrica ambientalista, patrimonial, històrica i social de la presidenta Armengol en la presentació del segon cinturó". Els ecologistes diuen que es faran grans rotondes, passos elevats i soterraments i que, malgrat les mesures de minimització de l'impacte paisatgístic, tot plegat no deixarà de ser "més asfalt per a més cotxes". Així mateix, el GOB reclamà "l'estudi de mobilitat que mai no s'ha fet i que prevegi l'alternativa zero", o sigui, la no-necessitat de la via connectora. Els ecologistes expliquen que el Pla de carreteres s'aprovà sense l'estudi dels accessos a Palma, incomplint així el conveni de carreteres. Pel GOB, el problema és l'excés de vehicles.