L'Associació d'Amics del Poble Sahrauí protesta contra l'espoli dels recursos naturals del Sàhara
Representants de l'Associació d'Amics del Poble Sahrauí a les Balears han protestat...
Artur Mas és increpat i insultat per espanyolistes mentre navegava per Menorca
L'expresident de la Generalitat, Artur Mas, ha estat increpat...
Denuncien que un vaixell ha fondejat damunt la posidònia de Portocolom
La plataforma Salvem Portocolom ha denunciat aquest dissabte que un altre...
Guardiola es va fer càrrec de la reparació del vaixell de Proactiva Open Arms
Pep Guardiola, l’actual entrenador del Manchester City, va pagar...
Trasmediterranea incorpora un nou buc per cobrir la travessia entre Barcelona i Maó
La companyia Trasmediterranea incorporarà aquest divendres el buc...
Riccardo Gatti, capità de l’ASTRAL: «El 100% de les dones han estat repetidament violades»
El programa d’Ona Mediterrània, La Vila del Pingüí, ha tengut l’oportunitat de conversar amb Riccardo Gatti...
Branded Content
Els monstres més aterridors de l'oceà
L'oceà conté un món de possibilitats i de coses que l'ésser humà encara...
Salvem Portocolom denuncia el fondeig d'un vaixell de gran eslora damunt la posidònia
Salvem Portocolom ha realitzat una acció per denunciar el fondeig del vaixell de gran...
Un vaixell amb deu tripulants encalla a l'illa de la Torreta
Una embarcació ha embarrancat aquesta passada nit al Canal de Cala Saona, al mateix indret on el passat 15 de febrer quedà plantat el Maverick II, a Formentera, sense causar danys personals ni cap tipus de contaminació.
Un patró de vaixell resulta ferit al port de Palma per una caiguda de 2 metres d'altura
Un patró de vaixell, de 37 anys, ha resultat ferit a l'esquena després de precipitar-se aquest matí des d'una altura de dos metres al Port de Palma, segons han informat fonts dels Serveis d'Emergències.
Capitania exigeix a Baleària un pla per al reflotament del ferri
Baleària haurà de presentar en una setmana un pla per reflotar el ferri. Foto: G. Romaní. La Capitania Marítima d'Eivissa ha exigit a Baleària que presenti abans del 24 de febrer a les 14.00 hores un pla específic de reflotament del vaixell encallat a l'Illa de la Torreta a Formentera perquè, una vegada aprovat per aquest organisme, la naviliera contracti una empresa que doni les "màximes garanties de seguretat" per dur a terme aquesta tasca i traslladar el vaixell a la drassana, procés que estarà vigilat per Salvament Marítim. Així ho han informat a Europa Press fonts de la Marina Mercant, que han assenyalat que la Capitania Marítima d'Eivissa també ha sol·licitat a Baleària una sèrie de documentació, que haurà de ser lliurada abans de les 14.00 hores d'aquest divendres. "Alguns deien mig en broma: això és com el Concordia"
“Alguns deien mig en broma: això és com el Concordia”
El ferri ahir encara estava encallat a l’illot. Foto: Sasemar. El màxim responsable de la Capitania Marítima d'Eivissa i Formentera, Luis Gascón, ha exigit a la naviliera Baleària una sèrie de dades sobre les circumstàncies de l'accident sofert ahir pel seu ferri "Máverick Dos" per tractar d'establir les causes del sinistre. Gascón, capità marítim en funcions, ha explicat a EFE que ha fet un requeriment a l'armador perquè li aporti informació sobre l'encallada del vaixell "Maverick Dos" a primera hora de la nit d'ahir a l'illot de la Torreta. El responsable de la Capitania pitiüsa ha assegurat que encara no té una idea clara sobre l'origen de l'accident, en el qual va resultar ferida una de les 27 persones que viatjaven al vaixell, va ser una avaria dels equips de navegació o un error dels seus tripulants.
La jutgessa ordena mantenir el capità del Costa Concordia sota arrest domiciliari
La jutgessa d'instrucció encarregada de la investigació del naufragi del creuer 'Costa Concòrdia', Valeria Montesarchio, ha ordenat mantenir sota arrest domiciliari el capità del vaixell, Francesco Schettino, que ha mantingut durant el seu interrogatori que no va abandonar l'embarcació i que la seva actuació va salvar la vida de "milers de persones". La dona del capità del creuer, Fabiola Russo, ha seguit la compareixença del seu marit i ha defensat el seu "treball" i "professionalitat", mentre ha assegurat que les maniobres que va realitzar després de l'impacte amb una roca "van limitar" les conseqüències del naufragi. El capità del Costa Concordia va fingir que seguia al vaixell quan va començar l'evacuació
El capità del Costa Concordia va fingir que seguia al vaixell quan va començar l'evacuació
El comandant del creuer 'Costa Concòrdia', Francesco Schettino, va fingir a les seves converses amb la Capitania de Ports que continuava a bord del vaixell quan ja l'havia abandonat i quan a penes havia començat l'evacuació de passatgers, segons es desprèn del diàleg que va mantenir la nit de l'accident recollit pel diari 'Il Corriere della Sera'. La seva primera conversa amb la Capitania de Ports de la Guàrdia Costanera es va registrar a les 0.32 hores de dissabte, quan, segons alguns testimonis, el comandant ja havia abandonat el vaixell sinistrat. Els agents de la Guàrdia Costanera li van preguntar quants passatgers quedaven a bord i ell va respondre que havien estat evacuades unes 4.000 persones quan només havien abandonat el creuer unes 40. Localitzen uns altres cinc cadàvers al casc del creuer naufragat a Itàlia
La Comissió Europea estudia la manera de compensar els vaixells comunitaris
La Comissió Europea estudia la manera de compensar als vaixells comunitaris, majoritàriament andalusos i canaris, que han hagut de cessar l'activitat en aigües gestionades pel Marroc a causa del cessament de la pròrroga prevista fins a febrer de 2012 que els permetia pescar a la zona. Un total de 6.000 llocs de treball es perdran a Espanya, segons CCOO. Brussel·les demanarà als pesquers europeus que es retirin de les aigües del Marroc
Enfosen un iot de luxe en flames a la badia de Palma
L'embarcació ha estat duita enmig de la badia perquè es pogués enfonsar. Foto: J. Bastida. Un iot de luxe de 12 metres d'eslora es va encendre ahir al moll de Peraires i va haver de ser remolcat i enfosat a la badia de Palma, ja al capvespre. El foc s'inicià a les 15.15 hores en el pantalà número 21. Hi acudiren dotacions de Bombers de Palma, Policia Local, Salvamar, Cos Nacional de Policia, Guàrdia Civil, Autoritat Portuària i la Direcció General d'Emergències. El iot és propietat d'una empresa especialitzada en lloguer d'embarcacions i el seu nom era Valentina. Primer es varen enretirar les embarcacions limítrofes per evitar la propagació del foc. Després desconnectaren i retiraren les bateries i els plafons electrònics interiors del vaixell, però el foc estava absolutament descontrolat. Tant és així que l'aigua que es llançava des d'un vaixell -que hi hagué d'acudir expressament- no aconseguí apagar-ne les flames.
Jaume Gibert nega haver venut un vaixell per afavorir la concessió d'una llicència
L'exzelador municipal d'Andratx, Jaume Gibert, que la passada setmana va ingressar a presó per complir condemna pel cas Andratx, ha negat que quan va vendre un iot al propietari d'un terreny on aquest pretenia aixecar un xalet malgrat ser zona protegida, li reclamàs més diners pel vaixell com a contraprestació per afavorir la concessió de la llicència.
Sense rastre del vaixell segrestat a Togo amb cinc espanyols en la tripulació
Consultores de Navegación, l'empresa propietària del mercant assaltat al golf de Guinea amb cinc espanyols a bord, informà que desconeix la ubicació concreta del Matheos I i que continua sense mantenir contacte amb la tripulació. La portaveu de l'empresa, Sheena Campbell, en una roda de premsa a la seu de la companyia a Madrid, apuntà que podria tractar-se d'un cas de pirateria, encara que, al contrari del que ocorre a les costes de Somàlia, s'inclinà com a hipòtesi més probable pel robatori, en comptes del segrest. Campbell va considerar que, d'acord amb els precedents que hi ha, l'alliberament podria fer-se en un curt termini de temps. "Per l'experiència que tenim, els casos han estat més de robatori que de segrest i als vaixells els han deixat en tres o quatre dies. No hi ha hagut casos de ferits ni que hagin demanat rescat", va explicar.
Set ferits en cremar-se un iot de luxe
Set ferits, tres dels quals per cremades i els quatre restants per intoxicació de fum, foren el resultat d'un incendi registrat ahir en un iot de luxe que era en el dic sec del moll de Palma. Al voltant de les 15.00 hores, els equips d'emergència foren alertats que l'embarcació Tiketitan, de 27 meters d'eslora, estava en flames. Ràpidament, es desplaçaren fins al lloc del sinistre nombroses dotacions dels Bombers de Palma, Policia Local, Policia portuària, Guàrdia Civil, serveis d'intervenció de l'STP (Serveis Tècnics Portuaris), el VIR (Vehicle d'Intervenció Ràpida) i moltes ambulàncies del 061 i serveis privats. Amb gran rapidesa, els facultatius atengueren un total de set persones, algunes amb cremades de primer i segon grau i altres de lleument intoxicades per inhalació de fum, entre les quals hi ha una agent de la Policia Local que treballava a la zona.
Detingut per intentar introduir 22 quilos d'haixix a Menorca
Agents de la Guàrdia Civil de Menorca han detingut al port de Maó a J.M.B., de 52 anys, natural de Barcelona, per un presumpte delicte de tràfic de drogues en intentar introduir 22 quilos d'haixix a l'illa. L'operació s'ha dut a terme després d'haver atracat el vaixell Zurbarán", que cobreix el trajecte Barcelona-Maó.
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Josep Codony, qui va dirigir IB3 en l'època Bauzá, serà el nou director general de l'ens públic
- Narges Mohammadi: dona de foc
- El PSIB rebutja Josep Codony com a director general d'IB3 pels seus atacs a la llengua catalana durant el govern de Bauzá