El gruix de la inversió (25,2 milions) es destinarà a l'electrificació de la línia Estació d'Enllaç-Artà, que és la segona fase del tren Manacor-Artà; també a la línia de tram Manacor-Artà, i al tram Son Rullan-S'Enllaça. Així mateix, el Govern ha acordat en la seva reunió setmanal que la Comunitat Autònoma es personarà com a acusació particular davant del jutjat d'Instrucció d'Eivissa contra el Grup Platja Sol (GPS) de la família Ferré, per frau fiscal, blanqueig i falsedat documental en el marc de la "operació Tro", realitzada el juny passat. La reunió d'avui també ha fet llum verda a la creació del Consorci Serra de Tramuntana Patrimonio de la Humanidad, integrat pel Govern i el Consell de Mallorca, que tindrà la seva seu a la Finca Raixa i servirà per promocionar la candidatura, garantir la protecció del paisatge i fomentar el turisme sostenible.
A aquest consorci podran incorporar-se els municipis que s'inclouen en l'àmbit territorial de la candidatura: Palma; Andratx; Calvia; Puigpunyent; Estellencs; Banyalbufar; Esporles; Santa Maria del Camí; Valldemossa; Deia; Alaró; Bunyola; Sóller; Fornalutx; Lloseta; Mancor; Selva, Escorca; Campanet i Pollença. En matèria d'ajuts, el Consell de Govern d'avui ha donat el vistiplau a una subvenció d'1,3 milions a repartir entre quatre clúster empresarials, el de biotecnologia (Biobal), el d'investigació marina (Idimar), el de tecnologia turística (Balears.t) i l'Eivissa Music Clúster. Una altra de les subvencions aprovades, de 630.000 euros, serà per als municipis d'Inca i Sóller, perquè reformin els seus mercats municipals; i una altra, de 408.240 euros, per a l'UIB, per a la contractació per un temps de dos anys de deu becaris com a personal d'investigació.
Així mateix, el Consell de Govern ha acceptat el nomenament del conseller d'Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero, i del director general d'Obres Públiques, Antoni Armengol, com representants de l'executiu autonòmic en les comissions de seguiment dels convenis de carreteres amb els consells. Aquestes comissions tenen com objectiv impulsar, definir i desenvolupar les actuacions previstes en matèria de carreteres, resoldre els problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar-se sobre això i analitzar i planificar la seva execució.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ho trobo molt bé. Aixi no tenran que fer una via nova
MAl mateniment, mala construcció, mala gestió! Això és aquesta conselleria en tots els diferents governs, una sarna per Mallorca i la pesta amb la destrucció constant de s'illa.
El que és una vergonya són els 190 milons d'euros pel tren d'Artà. El tren que la major part del dia anirà buit
Si Toni i els 110 milions del Palma Arena,que no serveix per res?
Tota la raó Toni, amb aquesta doberada sumada a les ja gastades tendriem l'AVE. Quina vergonya!! Obra mal feta!! I perque no demanen responsabilitats a les constructores i/o enginyers? D'escandol!!
És una vergonya. Quina tudadissa de doblers públics està organitzant en Carles Manera amb els seus clústers i el Parc Bit! Un edifici del Parc Bit 15 milions d'euros?