El benefici de Sol Melià cau el 41,1% per la conjuntura i l'absència de plusvàlues
El benefici de Sol Melià corresponent al primer semestre del 2008 va caure el 41,10 per cent, al situar-se en els 36,7 milions d'euros, davant els 62,3 milions de l'any anterior, per la conjuntura econòmica i l'impacte dels tipus de canvi i l'absència de plusvàlues.
Sol Meliá aposta pel turisme xinès
Sol Meliá ha signat una aliança estratègica amb la primera cadena hotelera de la Xina, la corporació Jin Jiang International Hotel Company, en el marc de la seva política d'expansió per al creixement de les seves respectives marques a la Xina i a Europa, segons anuncià l'hotelera de la família Escarrer.
ZP amplia la llista dels grans
Els germans Riu presideixen la cadena d'establiments hotelers que ha rebut la invitació de Zapatero. Foto: P. Bota. La Moncloa ha ampliat la llista de les companyies que demà es reuniran amb el president Zapatero i, finalment, seran 37 els grans empresaris que hi acudiran. A més de Sebastià Escarrer, de Sol Meliá, el nom del qual ja es conegué dimecres, hi haurà més representació del sector turístic balear, atès que l'Executiu central també hi ha convocat Globalia i Riu Hotels. Riu té una gran presència al Carib, mentre que Globalia -presidida per Juan José Hidalgo- engloba empreses sel sector turístic com Air Europa i les agències de viatge Halcón. A part de les dues societats mallorquines, Abertis, el Banc de Sabadell, Hispasat, Planeta i Técnicas Reunidas s'uneixen a la llista de 30 companyies que ja havien estat convocades pel líder socialista. Segons fonts de la Moncloa, diverses empreses s'han dirigit al gabinet de Zapatero, perquè trobaven que els seus respectius sectors no hi quedaven "prou representats", cosa que ha motivat que l'Executiu central, atenent aquestes peticions, hagi optat per ampliar la relació d'emprenedors que acudiran a l'encontre.
ZP es reuneix amb els grans per mobilitzar la inversió
El Govern central cerca mobilitzar la inversió privada i, per això, el president de l'Executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, ha convocat una reunió per a dissabte a les 10.30 hores al palau de la Moncloa, amb els presidents o màxims responsables de les 30 primeres grans empreses espanyoles, entre les quals hi ha la cadena hotelera mallorquina Sol Meliá.
Sol Meliá vendrà la seva marca Tryp al grup Wyndham Hotel
Sol Meliá vendrà la seva marca Tryp a Wyndham Hotel Group per un import de 42,5 milions de dòlars (35,53 milions d'euros), gràcies a l'acord de compromís signat entre ambdues companyies, segons ha informat l'hotelera mallorquina la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Amb aquest acord, que "no implica l'adquisició de cap hotel" i el preu del qual està "pendent d'ajusts finals", Sol Meliá persegueix "potenciar internacionalment" la marca urbana Tryp, mitjançant "una aliança estratègica" en la qual ambdues companyies participaran conjuntament en l'expansió de la marca, que es denominarà a partir d'ara Tryp by Wyndham.
Sol Meliá aterra a Dubai
Sol Meliá acaba de firmar la incorporació del seu primer hotel a Emirats Àrabs Units, el Meliá Dubai. Així ho va fer saber ahir la companyia en un comunicat, en què informà que es tractarà d'un establiment de luxe que obrirà les portes a principi de l'any que ve. Així mateix, l'establiment de la família Escarrer representa l'entrada del primer grup hoteler espanyol a l'Orient Mitjà, un mercat de creixent potencial tant per al turisme domèstic com per al de negocis.
Acord per la promoció del turisme cultural sostenible
L'acord arriba el Dia Internacional del Museu. A la imatge, una activitat en el Museu Diocesà de Mallorca. Foto: C. Castro. La cadena hotelera Sol Meliá, a través de la seva marca Tryp ha subscrit avui un acord de col·laboració amb la Federació Espanyola d'Amics dels Museus (FEAM) per dinamitzar i promocionar el patrimoni local, en el marc de la seva política de sostenibilitat, a través d'un programa de coneixement i foment de l'oferta cultural als establiments de la marca urbana TRYP. El conveni, firmat avui pel vicepresident de la companyia, Sebastià Escarrer, i per la presidenta de la Federació, Ana Luisa Delclaux, preveu la posada en marxa d'un programa pilot a tots els hotels Tryp a Madrid amb diverses àrees d'actuació.
39 ferits en cedir una tarima al Gran Melià de Cancun
Un total de 39 ferits, cap de gravetat, ha causat avui l'esfondrament d'una tarima sotscontractada per la multinacional Unilever en la qual un grup d'unes cent persones es feia la fotografia oficial del tancament d'un congrés de vendes a l'hotel Gran Melià, ubicat a un balneari mexicà a la zona de Cancun. El director de Protecció Civil de Cancun, Rubén Avalos Galué, ha indicat en declaracions a la premsa al lloc dels fets que l'accident s'ha registrat aquest matí, quan el grup de persones, tots ells empleats de la multinacional Unilever, va pujar a la tarima portàtil que es va instal·lar en el camp de golf de l'hotel, propietat de la cadena mallorquina Sol Melià. Segons el funcionari, les autoritats han iniciat ja una investigació per determinar les causes de l'accident.
Sol Melià ha registrat un 41,7% menys de benefici fins setembre
Sol Melià ha obtingut un benefici net de 80 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, la qual cosa suposa una caiguda del 41,7% respecte al mateix període de l'exercici anterior, ha informat avui el grup hoteler a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Sol Meliá veu en la recessió una “oportunitat per expandir-se”
Sol Meliá va obtenir un benefici net de 36,7 milions d’euros el primer semestre de l’any, fet que suposa una caiguda del 41,1% respecte al mateix període del 2007. Així i tot, la cadena hotelera veu en la crisi econòmica una "oportunitat" per a l’expansió del seu negoci.
Sol Meliá canvia de nom i a partir d'ara es dirà Meliá Hotels International
L'hotelera mallorquina Sol Meliá s'anomenarà a partir d'ara Meliá Hotels International. Així ho aprovà ahir la junta general d'accionistes en el decurs d'una reunió mantinguda a la seu del grup, a Palma. El president, Gabriel Escarrer, explicà que els objectius d'aquesta modificació són "adequar la marca corporativa a l'estructuració real i diversa del portfolio (anàlisi de cartera) de la companyia, i dotar de coherència i competitivitat l'arquitectura de marques per fer front a l'estratègia d'expansió i diversificació global que la companyia pretén escometre".